ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

سیاست جدید توییتر برای مقابله با قانون شکنی رهبران کشورها اعلام شد

چندی پیش شبکه اجتماعی توییتر خبر از محدود کردن تعاملات کاربران با توییت‌های رهبران کشور‌ها داد. محدودیت جدید این شبکه اجتماعی به گونه‌ای است که کاربران نمی‌توانند از این پس توییت‌های آن‌ها که از قوانین ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

چندی پیش شبکه اجتماعی توییتر خبر از محدود کردن تعاملات کاربران با توییت‌های رهبران کشور‌ها داد. محدودیت جدید این شبکه اجتماعی به گونه‌ای است که کاربران نمی‌توانند از این پس توییت‌های آن‌ها که از قوانین توییتر تخطی می‌کنند را لایک یا ریتوییت کنند.

البته کاربران همچنان می‌توانند این توییت‌ها را نقل قول کنند تا به عقیده توییتر، از حق ابراز عقاید خود نسبت به توییت‌های رهبران کشور‌ها محروم نشوند. بر اساس گقته‌های توییتر، این کار باعث می‌شود که کاربران همچنان نسبت به اطلاعات منتشر شده توسط افراد مهم کشور خود مطلع باشند و در عین حال، نظم و قوانین سایت به قوت خودش باقی بماند.

توییتر متهم به این شده است که نسبت به قانون شکنی رهبران کشور‌ها، بی‌تفاوت بوده و اقدامات لازم را انجام نمی‌دهد. تحت فشار گذاشتن این شبکه اجتماعی باعث شده است که توییتر دست به کار شده و حداقل اقدامی کوچک را در این رابطه انجام دهد. برای مثال در پی اتفاقاتی که پارسال دونالد ترامپ رقم زد، توییت وی مبنی بر حمله نظامی به کره شمالی را پاک نکرده بود.

توییتر

سخنگوی توییتر در این رابطه می‌گوید:

ما این اطمینان را به کاربران می‌دهیم که اکانت رهبران کشور‌ها، بالاتر از قوانین ما نیستند و در صورتی که هر کاربری، توییت‌های حمایت از تروریسم، تهدید مستقیم به حملات نظامی و نشر محتوای خصوصی کند، حساب آن‌ها بسته خواهد شد.

البته در رابطه با افراد حکومتی و مهم‌تر توییتر نظر دیگری دارد:

در صورتی که فردی وابسته به دولت یا یکی از رهبران کشور‌ها توییتی با محتوای خشونت آمیز بزند، در صورت پذیرش عمومی آن مطلب، توییت آن‌ها حذف نخواهد شد. ممکن است ما توییت را پشت اخطاری قرار دهیم که کاربران را از دیدین تصاویر یا محتوای خشن آگاه کنیم. هدف ما برابری در اجرای قانون است و برای اجرای آن، واکنش عمومی و حفظ حقوق کاربران برای دریافت اخبار از رهبرانشان را نیز در نظر می‌گیریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی