ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات انسان نمای OpenAI مکعب روبیک را یک دستی حل کرد [تماشا کنید]

شرکت اوپن ای آی (OpenAI) به دستاورد دیگری در توسعه ربات های خودآموز دست یافت. مهندسین این شرکت می گویند دست رباتیک آنها به نام «داکتیل» (Dactyl)، موفق به حل مکعب روبیک شده است. شرکت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

شرکت اوپن ای آی (OpenAI) به دستاورد دیگری در توسعه ربات های خودآموز دست یافت. مهندسین این شرکت می گویند دست رباتیک آنها به نام «داکتیل» (Dactyl)، موفق به حل مکعب روبیک شده است.

شرکت اوپن ای آی با انتشار ویدیویی نحوه حل مکعب روبیک توسط دست رباتیک داکتیل را نشان داد که بیش از هر چیز مهارت و چالاکی فوق العاده این دست رباتیک را نشان می دهد:

همانطور که ملاحظه کردید دست رباتیک داکتیل با حرکاتی لرزان اما دقیق، مکعب روبیک را به طور کامل حل می کند. حل کردن معما چند دقیقه ای طول می کشد ولی دست رباتیک بالاخره موفق به انجام آن می شود. شرکت سازنده برای آموزش حل مکعب روبیک به طور مستقیم داکتیل را برنامه نویسی نکرده. تیم توسعه دهنده به کمک هوش مصنوعی پیشرفته با قابلیت یادگیری عمیق، آنرا راهنمایی کرده تا خودش مکعب روبیک را حل کند.

شرکت اوپن ای آی معتقد است دستاورد مذکور پرش بلندی به سمت چالاکی اندام های رباتیک و همچنین هوش مصنوعی این شرکت خواهد بود و به دست رباتیک داکتیل اجازه می دهد تا کارهای جدید را پس از یادگیری به کمک شبیه سازی، در دنیای واقعی انجام دهد.

دست رباتیک شرکت اوپن ای آی مکعب روبیک را حل کرد

کمپانی اوپن ای آی با این موفقیت یک گام دیگر به هدفی که بسیاری از شرکت های سازنده ربات و توسعه هوش مصنوعی در سر می پرورانند نزدیک شد: توسعه رباتی که قابلیت یادگیری داشته و بتواند بدون آموزش های طولانی مدت و برنامه نویسی، کارهای روزمره را انجام دهد.

«Peter Welinder»، یکی از محققان قسمت رباتیک شرکت اوپن ای آی می گوید:

«بسیاری از ربات ها می توانند مکعب روبیک را حل کنند؛ اما تفاوت داکتیل با آنها در این است که دست رباتیک ما بسیار هدفمند ساخته شده. تا پیش از این نمی شد از یک ربات برای انجام چندین کار استفاده کرد. ما قصد داریم رباتی را بسازیم که مثل انسان توانایی انجام کارهای مختلف را دارد.»

شرکت اوپن ای آی امیدوار است دستاورد آنها به تولید ربات هایی که توانایی انجام کارهای سخت را دارند منجر شده و بتوان آنها را برای انجام امور منزل و حتی کار در کنار انسان ها به خدمت گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی