ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا Ultra-Compact BEV رونمایی شد؛ اتومبیلی کوچک و برقی برای کلانشهرها

شرکت تویوتا از یک خودروی برقی دو نفره با نام Ultra-Compact BEV رونمایی کرد. این خودرو در دو نسخه عرضه شده و با هدف تردد روزمره در مسیرهای شلوغ و پر رفت و آمد توسعه یافته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

شرکت تویوتا از یک خودروی برقی دو نفره با نام Ultra-Compact BEV رونمایی کرد. این خودرو در دو نسخه عرضه شده و با هدف تردد روزمره در مسیرهای شلوغ و پر رفت و آمد توسعه یافته است.

خودروساز خوشنام ژاپنی می گوید Ultra-Compact BEV رانندگان تازه کار و افراد مسن را هدف گرفته است. همچنین این خودرو به گونه ای مهندسی شده که می تواند برای صاحبان کسب و کارها نیز مفید واقع گشته و آنها را به مشتریان خود در شهرهای دیگر به راحتی متصل کند.

toyota-ultra-compact-bevs

با 2490 میلی متر طول، 1290 میلی متر عرض و 1550 میلی متر طول تویوتا Ultra-Compact BEV ابعاد بسیار کوچکی داشته و در مقایسه با رقیبی مثل اسمارت ForTwo EQ برابر با 205 میلی متر کوتاه تر، 373 میلی متر کم عرض تر و 5 میلی متر کم ارتفاع تر است. این ابعاد جدیدترین محصول تویوتا را به گزینه ای ایده آل برای رفت و آمد در شهر پرجمعیتی مثل توکیو تبدیل می کند.

toyota-ultra-compact-bev

متاسفانه تویوتا درباره مشخصات پیشرانه این خودروی کوچک شهری اطلاعات چندانی در اختیار رسانه ها نگذاشته و تنها به گفتن توانایی پیمایش 100 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ بسنده کرده است.

با توجه به اندازه کوچک، Ultra-Compact BEV شعاع گردش فوق العاده کمی دارد. این ویژگی می تواند در خیابان های باریک و تنگ بسیار مفید باشد. به گفته تویوتا این خودرو قادر است به نهایت سرعت 60 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که با توجه به نوع کاربری نمی توان ایرادی به آن گرفت.

toyota-ultra-compact-bev-for-business (1)

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، تویوتا Ultra-Compact BEV در دو نسخه راهی بازار خواهد شد. یکی از این نسخه ها برای استفاده شخصی و نسخه دیگر که دارای رنگ مشکی است برای استفاده های تجاری تولید می شود. جالب اینکه فضای داخلی نسخه تجاری در سه حالت drive، office و relax قابل سفارش است. هر کدام از این حالت ها متفاوت از یکدیگر بوده و همانطور که از نامشان نیز مشخص است بر فاکتورهایی مثل رانندگی، امکانات لازم برای یک دفتر کار یا محیطی مناسب برای استراحت تاکید دارند.

toyota-ultra-compact-bev-for-business (2)

بر اساس برنامه ریزی ها تویوتا Ultra-Compact BEV هفته بعد و در نمایشگاه خودروی توکیو در معرض دید عموم قرار می گیرد. به غیر از این خودرو، تویوتا چند مدل دیگر از جمله 2013 i-ROAD، ویلچر و ربات هایی را که برای کمک به راه رفتن کاربرد دارند، در غرفه خود به نمایش خواهد گذاشت.

toyota-walking-area-bevs

شایان ذکر است علی رغم ابعاد و ظاهر نسبتا عجیب و غریب Ultra-Compact BEV آماده تولید بوده و فروش آن تا پایان سال 2020 در سرزمین مادری آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی