ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیران ارشد هواوی
تکنولوژی

جابجایی مدیران ارشد هواوی از بیم تماس محرمانه آمریکا با آنها

شماری از مدیران ارشد و دانشمندان هواوی که با کسب و کار این شرکت در آمریکا در ارتباط هستند به شرکت های تابعه این غول تکنولوژی چینی منتقل شده اند تا مبادا عوامل دولت ترامپ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

شماری از مدیران ارشد و دانشمندان هواوی که با کسب و کار این شرکت در آمریکا در ارتباط هستند به شرکت های تابعه این غول تکنولوژی چینی منتقل شده اند تا مبادا عوامل دولت ترامپ مخفیانه با آنها تماس بگیرند و اطلاعات حساس شرکت را از آنها دریافت کند.

به بیان دیگر طبق گزارشی که Nikkei منتشر کرده است، تصمیم گیرندگان هواوی به این باور رسیده اند که دولت آمریکا ممکن است به کارگروه هواوی در خاک خود نفوذ کرده و اطلاعات محرمانه این شرکت از جمله نقشه های راه آینده آن را در معرض خطر قرار دهد. تا آن زمان، چندین تن از مدیران هواوی که در زمینه تحقیق و توسعه فعالیت داشتند از آمریکا به جای دیگری فراخوانده شده اند یا جایگاه شغلی شان بنابر درخواست هواوی تغییر یافته است.

Sunhom Steve Paak و Wang Hsin-shih دو تن از این مدیران هستند که نفر نخست به عنوان مدیر ارشد تکنولوژی در شرکت های سیلیکون مشغول به کار شده و شخص دوم نیز به یکباره از سمت خود استعفا داده است. هم این دو نفر و هم هواوی از اظهار نظر در مورد تغییر جایگاه های شغلی شان خودداری کرده اند.

مدیران ارشد هواوی
ترامپ و شی جین پینگ رهبر چین در حاشیه اجلاس گروه 20

تا به الان هواوی به خاطر اینکه دیگر نمی تواند روابط تجاری اش را با شرکت های آمریکایی حفظ کند، ۷۰ درصد از نیروهای کاری خود در یکی از شعبات آمریکا را اخراج کرده است.

چند ماه پیش این کمپانی چینی از دولت آمریکا به خاطر تلاش افراد وابسته به آن برای نفوذ به داخل سرورهایش و سرقت ایمیل ها و کدهای منبع شکایت کرد که البته دادگاه مربوط به این پرونده هنوز آغاز نشده است.

به طور کلی تنش های به وجود آمده میان چین و آمریکا اثرات منفی بسیاری را روی هر دو طرف گذاشته است. در سال ۲۰۱۸ میلادی سرمایه گذاری مستقیم چین در آمریکا به ۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد که این میزان ۸۰ درصد کمتر از سرمایه گذاری آن در سال قبل یعنی رقم ۲۹ میلیارد دلار است.

چندی پیش رسانه ها به نقل از رن ژنگفی موسس هواوی اعلام کردند که اگر هواوی نتواند با آمریکا همکاری کند می تواند ریاضیدان از روسیه بگیرد یا با دانشمندان اروپایی همکاری کند.

علاوه بر این مدیران ارشد این کمپانی نیز قبلا اعلام کرده بودند که می خواهند استعدادهای جوان را از سراسر دنیا به استخدام خود در بیاورند. در همین رابطه آنها با پیشنهاد حقوق سالانه ۲۸۱ هزار دلار به دارندگان مدرک دکترا فرایند استخدامی خود را آغاز کردند که این رقم حتی از حقوق های پیشنهادی گوگل و  اپل نیز بیشتر است. بنابراین گرچه کسب و کار هواوی در آمریکا با مشکلاتی روبرو شده اما از سویی، آمریکا و موسسات تحقیقاتی آن نیز دیگر از بودجه های عظیم هواوی و سرمایه گذاری آن سهمی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۶ مهر ۱۳۹۸

    حالا اگر ريگي به كفشتون ني واس چي ميترسين،

    تو دنيايي تكنولوژي كه يك مدير ازين كمپاني به اون كمپاني ميره و هيچ نگراني نداره...

مطالب پیشنهادی