ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارتش آمریکا
تکنولوژی

فلاپی دیسک های قدیمی سیستم های کامپیوتری ارتش آمریکا تعویض می شوند

قبلا مشخص شده بود که ارتش آمریکا برای دریافت فرمان پرتاب بمب های هسته ای خود از رئیس جمهور این کشور، از فلاپی دیسک های ۸ اینچی در یک کامپیوتر قدیمی متعلق به دهه ۷۰ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

قبلا مشخص شده بود که ارتش آمریکا برای دریافت فرمان پرتاب بمب های هسته ای خود از رئیس جمهور این کشور، از فلاپی دیسک های ۸ اینچی در یک کامپیوتر قدیمی متعلق به دهه ۷۰ استفاده می کند. حالا طبق اعلام فرماندهی استراتژیک آمریکا این فلاپی دیسک ها جای خود را به یک حافظه دیجیتالی SSD بسیار امن داده اند.

این حافظه در یک سیستم قدیمی به نام سیستم کنترل و فرماندهی خودکار استراتژیک یا به اختصار SACCS به کار گرفته شده بود که نیروهای هسته ای آمریکا برای ارسال دستورهای فوری از مراکز فرماندهی به نیروهای عملیاتی از آن استفاده می کردند و از آنجایی که سیستم مورد بحث مدت ها قبل از ایجاد اینترنت ساخته شده عملا غیرقابل هک است. به بیان دیگر شما نمی توانید چیزی را که آدرس آی پی ندارد هک کنید. این سیستم به نوبه خود کاملا منحصربفرد، قدیمی و البته خوب است.

وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که قصد دارد کامپیوتر قدیمی IBM Series/1 SACCS را جایگزین کند و راهکارهای حافظه آن، پردازنده ها، ترمینال های پرتابل و ترمینال های دسکتاپی اش تا پایان سال مالی ۲۰۱۷ تعویض نماید. حالا گرچه نیروی هوایی آمریکا اعلام نکرده که آیا این پروژه با موفقیت به انجام رسیده یا خیر اما خبر داده که سرعت و ارتباط SACCS بهبود پیدا کرده است.

نیروی هوایی آمریکا علیرغم قدمت زیاد این سیستم کاملا از بابت امنیت آن اطمینان دارد. این در حالی است که نصب یک سیستم تماما جدید چندان ساده نیست و چالش های خود را خواهد داشت.

دکتر وارنر دام (Werner JA Dahm) رئیس هیئت مشاوره علمی نیروی هوایی آمریکا در همین رابطه گفت:

ما باید مطمئن شویم که دشمن نمی تواند کنترل این سلاح را در دست بگیرد و خود سلاح نیز می تواند آنچه از آن انتظار می رود را در لحظه مناسب انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی