ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نقش پوسته دانه قهوه در جلوگیری از دیابت نوع 2 و بیماری‌های التهابی

مطالعات جدید نشان می دهند مواد موجود در پوسته دور ریختنی دانه قهوه می توانند از بیماری های مزمن مربوط به چاقی از جمله دیابت نوع 2 و بیماری های التهابی جلوگیری کنند. تحقیق جدید ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

مطالعات جدید نشان می دهند مواد موجود در پوسته دور ریختنی دانه قهوه می توانند از بیماری های مزمن مربوط به چاقی از جمله دیابت نوع 2 و بیماری های التهابی جلوگیری کنند.

تحقیق جدید در مورد دانه قهوه توسط محققان دانشکده علوم زیست محیطی و کشاورزی دانشگاه ایلینوی انجام گرفته و نشان می دهند می توان از این ترکیبات علاوه بر پیشگیری از بیماری های مزمن، برای کاهش ضایعات ناشی از تولید قهوه نیز استفاده کرد.

ترکیبات موجود در پوسته دانه قهوه از بیماریهای مربوط به چاقی جلوگیری می کند

محققان در مطالعات خود روی دو ترکیب فنولیک (Phenolic) به نام گالیک اسید (Gallic acid) و پروتوکاتویک اسید (Protocatechuic acid) تمرکز کردند. این دو ترکیب از غلاف و پوسته نقره ای دانه قهوه به دست آمده و در فرآیند تولید از آن جدا شده و دور ریخته می شوند.

محققان با آزمایش ترکیب های فوق روی سلول های چربی موش متوجه شدند که آنها علاوه بر افزایش میزان حساسیت به انسولین، توانایی سلول ها در جذب گلوکز را بهبود داده و التهاب ناشی از چربی را کاهش می دهند.

یافته های فوق خبر خوبی برای انسان هاست؛ چرا که تعداد بسیار زیادی از افراد چاق در معرض خطر ابتلا به بیماری های مزمن هستند. زمانی که فرد با کمبود جذب گلوکز و کاهش حساسیت به انسولین مواجه شود، در صورت عدم رسیدگی، به دیابت نوع 2 مبتلا خواهد شد.

چربی زیاد نیز یکی از عوامل بروز التهاب مزمن بوده و می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی، بیماری خودایمنی و مشکلات دیگر شود. یافته های تحقیق جدید نشان می دهد اضافه کردن ترکیبات گفته شده به رژیم غذایی می تواند اثر بازدارنده در برابر بیماری های گفته شده داشته باشد.

سالانه بالغ بر یک میلیون تن پوسته دانه قهوه در مناطق کشت قهوه دور ریخته شده و ده ها هزار تن پوسته نقره ای تولید می شود. اگر پژوهشگران دو ترکیب مورد بحث را برای انسان ها موثر دانسته و مصرف آنها را برای سلامت انسان ها بی خطر ارزیابی کنند، می توان به کاهش تولید ضایعات ناشی از تولید قهوه نیز امیدوار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی