ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی ایسوس راگ فون 2 نقطه ضعف بزرگش را آشکار کرد [تماشا کنید]

گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 2 (ASUS ROG Phone 2) یکی از قدرتمندترین گوشی های گیمینگ حال حاضر دنیاست ولی قیمت 900 دلاری آن بسیاری از کاربران را از خریدش منصرف می کند. اما آیا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 2 (ASUS ROG Phone 2) یکی از قدرتمندترین گوشی های گیمینگ حال حاضر دنیاست ولی قیمت 900 دلاری آن بسیاری از کاربران را از خریدش منصرف می کند. اما آیا فقط قیمت بالا نقطه ضعف این گوشی است؟ «زک نلسون» با کالبدشکافی راگ فون 2 پاسخ این سوال را می دهد.

اگر از ویژگی های گیمینگ راگ فون 2 فاکتور بگیریم، باز هم این گوشی حداقل روی کاغذ تمام مشخصات یک پرچمدار پرمیوم را دارد. یکی از نقاط قوت این محصول نمایشگر AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتزی است. علاوه بر این باتری پرظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی، چیپست اسنپدراگون 855 پلاس و حافظه رم 12 گیگابایتی راگ فون 2 را به یکی از قدرتمندترین گوشی های سال 2019 تبدیل کرده اند.

همانطور که در ویدیوی کالبدشکافی ملاحظه کردید، دریچه مسی پنل پشتی راگ فون 2 که ایسوس مانور زیادی روی آن داده بود، مثل دوربین دوگانه چنگی به دل نزده و بیشتر جنبه تزیینی دارد. وظیفه اصلی این دریچه مسی هدایت کردن گرما به بیرون از گوشی است.

متاسفانه دریچه مذکور به هیچ کدام از قسمت های گوشی وصل نشده و به شکل منفعل یا پسیو (Passive) به خنک کردن گوشی می پردازد. هیچ سیستم خنک کننده دیگری نیز داخل گوشی تعبیه نشده تا گرما را از دریچه مسی به بیرون هدایت کند و کاربر برای خنک کنندگی بهتر باید به فن کوچک خارجی متوسل شود.

دریچه مسی پنل پشتی راگ فون 2 با اینکه ظاهر گوشی را زیبا کرده اما به پاشنه آشیل آن هم تبدیل شده است. احتمال رفتن آب و گرد و غبار به درون گوشی از طریق این دریچه بالاست و احتمال دارد در طولانی مدت به اجزای داخلی آن صدمه بزند.

ایسوس راگ فون 2 از یکی از بزرگ ترین هیت سینک های دنیای موبایل بهره می برد ولی نکته نا امید کننده اینکه به غیر از ابعاد بزرگ، خاصیت دیگری نداشته و از نوع تبخیری مایع نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی