ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین دانشگاه اختصاصی هوش مصنوعی دنیا در ابوظبی افتتاح شد

کارشناسان معتقدند هوش مصنوعی در آینده تاثیر زیادی روی اقتصاد امارات خواهد گذاشت و دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید با پرورش نیروی لازم برای بازار کار می تواند این کشور را برای یک جهش ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

کارشناسان معتقدند هوش مصنوعی در آینده تاثیر زیادی روی اقتصاد امارات خواهد گذاشت و دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید با پرورش نیروی لازم برای بازار کار می تواند این کشور را برای یک جهش تکنولوژیک در آینده آماده کند.

دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید (MBZUAI) در شهر 6 کیلومتر مربعی «مصدر» در شیخ نشین ابوظبی واقع شده است و دانشجویان بومی و بین المللی می توانند در دوره کارشناسی ارشد (2 ساله) و دکتری (4 ساله) در آن تحصیل کنند.

پیش بینی می شود هوش مصنوعی در آینده ای نه چندان دور تاثیر زیادی روی اقتصاد امارات و کل دنیا بگذارد؛ به همین خاطر اماراتی ها می خواهند در این زمینه پیشرو بوده و با پرورش نیروی کار متخصص در زمینه هوش مصنوعی، خود را برای یک جهش بزرگ در زمینه فناوری آماده کنند.

اولین دانشگاه اختصاصی هش مصنوعی دنیا در ابوظبی افتتاح شد

طبق گزارشی که موسسه PWC Middle East سال گذشته منتشر کرد، هوش مصنوعی تا سال 2030 حدودا 9.6 میلیارد دلار به صنعت امارات کمک خواهد کرد که بیش از 13 درصد از سهم تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می دهد.

«Fady Richmany»، یکی از مدیران شاخه اماراتی شرکت Dell Technologies می گوید امارات همواره از کشورهایی بوده که تلاش می کند به مرکز نوآوری و برتری تکنولوژیکی تبدیل شود و ساخت دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید در راستای همین چشم انداز صورت گرفته است. او در مورد پتانسیل هوش مصنوعی می گوید:

«تکنولوژی های در حال ظهور مثل هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در شغل ها انقلاب به پا کرده و فرصت های جدیدی برای آماده کردن مردم برای شغل های بهتر ایجاد می کنند.»

«Jackson Lieu»، مدیر شرکت BIGO Technology در خاورمیانه، آفریقای شمالی و اروپا اعلام می کند که شرکت آنها در سال جاری میلادی قصد استخدام 50 متخصص هوش مصنوعی فقط در منطقه خاورمیانه را دارد و قرار است در آینده متخصصین بیشتری را در این زمینه به خدمت بگیرند.

دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید از هم اکنون دانشجو پذیرفته و کلاس ها در سپتامبر 2020 (شهریور ماه 99) شروع خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • FARHAD SHIRAVANI
    FARHAD SHIRAVANI | ۲۷ مهر ۱۳۹۸

    روند معکوس ایران.

  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۲۷ مهر ۱۳۹۸

    ابوظبی؟؟؟اینجا رفتن به یه دانشگاه مزخرف و غیرمعتبر کلی دردسر و هزینه داره یه مافیای عظیم سیستم آموزشی رو کنترل میکنه اونجا دانشگاه هوش مصنوعی میسازن...یعنی اگه نمیگفتین ابوظبی امکان نداشت بارو کنم....اینم نتیجه چهل سال شعار دادن

  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۲۷ مهر ۱۳۹۸

    این متن رو گذاشتید ما رو بسوزونید

مطالب پیشنهادی