ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دکمه‌های فیزیکی تلفن‌های هوشمند به زودی به تاریخ می‌پیوندند

استارتاپ «Sentons» به دنبال حذف دکمه های فیزیکی در تلفن های هوشمند و جایگزینی آنها با سنسور فراصوت است. در این تکنولوژی که در فریم بسیاری از گوشی ها قابل استفاده است، امواج فراصوت لمس ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

استارتاپ «Sentons» به دنبال حذف دکمه های فیزیکی در تلفن های هوشمند و جایگزینی آنها با سنسور فراصوت است. در این تکنولوژی که در فریم بسیاری از گوشی ها قابل استفاده است، امواج فراصوت لمس ها، فشارها و سوایپ های دست کاربر را تشخیص می دهند.

«جس لی» (Jess Lee)، مدیر استارتاپ Sentons که سال 2017 استارتاپ خود به نام InVisage Technologies را به شرکت اپل واگذار کرد، در مصاحبه ای گفت:

«صفحه های لمسی عالی هستند ولی سازندگان تلفن هوشمند تاکنون از افزودن ویژگی های تعاملی به فریم گوشی ناتوان بوده اند. با کم شدن ضخامت گوشی ها، دیگر فضایی برای تعبیه دکمه های فیزیکی در فریم باقی نمی ماند.»

«لی» ضمن اشاره به اینکه تکنولوژی فراصوت یا اولتراسونیک (Ultrasonic) در گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 2 به کار رفته است، از آوردن نام دو گوشی دیگر که از این فناوری بهره می برند خودداری کرد.

در Air Triggerهای گوشی ایسوس راگ فون 2 فناوری فراصوت به کار رفته است
در تریگرهای گوشی ایسوس راگ فون 2 تکنولوژی فراصوت به کار رفته است.

هسته تکنولوژی استارتاپ مذکور بسیار ساده است؛ در این فناوری یک تراشه مخصوص با ارسال امواج فراصوت و به کمک پردازشگر و الگوریتم های مختلف، ژست های حرکتی یا جسچرهای کاربر را ترجمه می کند.

استارتاپ مذکور علاوه بر تکنولوژی فراصوت در حال ساخت یک چرخ مجازی در فریم است که به کاربر اجازه می دهد در گوشی هایی که گرفتن آنها با یک دست مشکل است، با اسکرول کردن اپلیکیشن دلخواه را پیدا کند. ساخت دکمه شاتر مجازی برای فوکوس کردن دوربین گوشی هم در برنامه های این شرکت قرار دارد.

استارتاپ مذکور امیدوار است تا تکنولوژی خود را به محصولاتی همچون عینک، بند ساعت هوشمند و فرمان اتومبیل که استفاده از نمایشگر در آنها با محدودیت مواجه بوده یا اصلا وجود ندارد نیز بیاورد. «لی» معتقد است به لطف فناوری فراصوت می توان بسیاری از اجزای گرانقیمت اتومبیل ها مثل چوب، چرم و فلزات را تعاملی کرد.

استارتاپ «Sentons» در سن خوزه، کالیفرنیا واقع شده و حدودا 50 کارمند دارد. این استارتاپ تاکنون موفق شده 37.7 میلیون دلار سرمایه از دو شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر دریافت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • TiTAN
    TiTAN | ۲۸ مهر ۱۳۹۸

    رو راگ فون دو که عالی عمل میکنه، امیدوارم بیشتر ازش استفاده بشه بخاطر پتانسیلی که داره

  • habib Zakeri
    habib Zakeri | ۲۷ مهر ۱۳۹۸

    البته طراحی چند سال پیش htc در بکرگیریedge sence رو در مدلU11نباید از خاطر دور داشت.

مطالب پیشنهادی