ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان MIT به توانایی ربات‌ها در برداشتن اشیا سرعت بخشیدند

برداشتن یک لیوان برای انسان ها کاری بسیار پیش پا افتاده به نظر می رسد. بشر از کامپیوتری بسیار پیشرفته به نام مغز برخوردار است که انجام این کار و بسیاری از کارهای دیگر را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

برداشتن یک لیوان برای انسان ها کاری بسیار پیش پا افتاده به نظر می رسد. بشر از کامپیوتری بسیار پیشرفته به نام مغز برخوردار است که انجام این کار و بسیاری از کارهای دیگر را آسان می کند. اما پیشرفته ترین ربات ها هم برای انجام کار ساده ای مثل برداشتن لیوان از روی میز به محاسبات بسیار پیچیده نیاز دارند؛ تازه باید محاسبات طوری انجام شود تا لیوان نشکند.

محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) روشی ابداع کرده اند که ربات ها به کمک آن می توانند با سرعتی بسیار زیاد اشیاء را از روی زمین بلند کرده و تغییر وضعیت دهند. محققان می گویند در این روش برداشتن شی از 10 دقیقه یا بیشتر به کمتر از یک ثانیه کاهش پیدا می کند؛ مدت زمانی که فوق العاده به نظر رسیده و ربات را از نظر مدت زمان واکنش نشان دادن در کنار انسان قرار می دهد.

روش ابداعی جدید محققان MIT توانایی ربات ها در برداشتن اشیا را بسیار سریع می کند

در روش ابداعی جدید ربات با هل دادن جسم در برابر یک جسم ساکن (مثل دیوار) در مورد تغییر وضعیت آن تصمیم گیری کرده و می تواند از این طریق اشیا را از روی زمین برداشته یا مرتب کند؛ قابلیتی که برای استفاده در کارخانه ها و انبارها کاربردی خواهد بود.

محققان موسسه مورد بحث روش ابداعی خود را روی یک ربات گیره ای آزمایش کردند. این ربات موفق شد جسمی T شکل را در مدت زمانی کوتاه و به کمک ستون تغییر وضعیت داده و به شکل درست روی میز قرار دهد. محققان می گویند انجام چنین کاری با الگوریتم های فعلی بیش از 500 ثانیه زمان می برد.

پژوهشگران MIT می گویند روش ابداعی آنها توانایی ماشین ها در کار کردن با ابزارهای پیچیده را نیز بهبود داده و می توان به کمک آن توانایی های ربات های پیشرفته و همچنین ساده را در کار کردن با ابزارها افزایش داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی