ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمک ژاپن به ناسا برای ساخت ایستگاه فضایی در مدار ماه

دولت ژاپن با درخواست سازمان فضایی این کشور برای کمک به ناسا در ساخت یک پایگاه فضایی در مدار ماه موافقت کرد. ماه گذشته میلادی ناسا و آژانس کاوش های هوافضای ژاپن موسم به «جاکسا» ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

دولت ژاپن با درخواست سازمان فضایی این کشور برای کمک به ناسا در ساخت یک پایگاه فضایی در مدار ماه موافقت کرد.

ماه گذشته میلادی ناسا و آژانس کاوش های هوافضای ژاپن موسم به «جاکسا» (JAXA)، از تمایل خود به همکاری در پروژه آرتمیس پرده برداری کردند. اکنون این توافق به شکل رسمی صورت گرفته و ژاپنی ها به آمریکا در ارسال اولین زن به ماه تحت «پروژه آرتمیس» کمک خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری The Japan Times، کشور ژاپن در پروژه ساخت پایگاه در مدار ماه وظیفه تامین سامانه های پشتیبان حیات، تجهیزات تهویه، باتری ها و کمک های دیگر را بر عهده دارد. ژاپنی ها هنوز در مورد کمک به ناسا برای ساخت پایگاه اصلی به دلیل نگرانی از هزینه ها تصمیم گیری نکرده اند.

کمک ژاپن به ناسا برای ساخت مدارگرد قمری در پروژه Lunar Gateway

پیش بینی می شود همکاری ژاپن با آمریکا به سود کمپانی های فضایی ژاپنی مثل ispace هم تمام شود. این شرکت در حال ساخت یک سیستم حمل و نقل تجاری به مدار ماه است و قبلاً از برنامه خود برای تبدیل کردن تنها قمر زمین به پایگاه تبلیغاتی ژاپنی ها پرده برداشته بود.

ژاپن تنها کشوری نیست که به ناسا در پروژه های اکتشافی ماه و مریخ کمک می کند. استرالیا سپتامبر سال جاری میلادی همکاری خود با ناسا را رسما اعلام کرد. قرار است آژانس فضایی اروپا نیز در آینده نزدیک همکاری خود با ناسا را اعلام کند.

پایگاهی که قرار است در مدار ماه ساخته شود، دروازه مدارگرد قمری (Lunar Gateway) نامیده شده و در واقع خانه موقت فضانوردان و دفتر کار آنهاست. این پایگاه دارای چندین آزمایشگاه، محل سکونت و درگاه های ارتباطی برای پهلو گرفتن فضاپیمایی که به ماه سفر می کند خواهد بود.

ابتدا قرار بود ساخت مدارگرد قمری سال 2022 آغاز شده و سال 2026 به اتمام برسد؛ اما آمریکا اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که تمرکز این کشور ارسال فضانوردان به ماه در سال 2024 خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • CANOPUS
    CANOPUS | ۲۷ مهر ۱۳۹۸

    ? یه جوری تیتر زدین انگار آمریکایی ها نیاز فوری به کمک ژاپن دارن ، یه پروژه بین الملیه دیگه ما هم سطحش رو داشتیم و البته مسائل دیگه میتونستیم مشارکت کنیم ، بعد گفتین اروپا آمادگیش رو اعلام کنه! خوبین ! سرویس ماژول اریون کلا ساخت اروپا است چندی پیش هم خودتون تست هاش رو کاور کردین !

مطالب پیشنهادی