ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویدئوهای حیوان آزاری
تکنولوژی

با تشکیل شعبه‌ تخصصی؛ پلیس فتا پیگیر عاملان ویدئوهای آزار و اذیت حیوانات می‌شود

رئیس پلیس فتا اعلام کرد شعبه‌ای از پلیس فتا در سازمان حفاظت محیط زیست فعال می‌شود تا جرایم محیط زیستی را پایش و با عاملان حیوان آزاری برخورد کند. «وحید مجید»‌رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۵

رئیس پلیس فتا اعلام کرد شعبه‌ای از پلیس فتا در سازمان حفاظت محیط زیست فعال می‌شود تا جرایم محیط زیستی را پایش و با عاملان حیوان آزاری برخورد کند.

«وحید مجید»‌رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی اعلام کرد به منظور افزایش همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست از جمله مبارزه با حیوان آزاری، پلیس فتا قصد دارد شعبه‌ای را با هدف پایش و برخورد با جرایم محیط زیستی در فضای مجازی راه اندازی کند:

«پلیس به جد موارد حیوان آزاری را پیگیری و با آن برخورد می کند. فیلم های مربوط به حیوان آزاری در فضای مجازی، فورا توسط پلیس فتا رصد شده و مطابق با مجازات‌هایی که درقانون برای حیوان آزاری و شکار غیرقانونی تعیین شده با مجرمان برخورد می‌شود.»

در سال‌های اخیر با گسترش شبکه‌های اجتماعی مجازی، ویدیوهایی از آزار و اذیت حیوانات منتشر می‌شود که ناراحتی افکار عمومی و اعتراض فعالان محیط زیست و حامیان حیوانات را درپی داشت. به دنبال انتشار ویدیوهای آزار دهنده از شکنجه حیوانات و پیگیری فعالان محیط زیستی، حدود یک ماه قبل طرح ممنوعیت حیوان آزاری به امضای ۱۰۰ نماینده مجلس رسید و شهریور ماه امسال اعلام وصول شد. طبق این طرح ضرب و شتم، شکنجه، مجروح کردن عمدی، جراحی‌های غیرضروری و مثله کردن از مصادیق حیوان آزاری عنوان شده و مجازات حبس بیش از شش ماه تا دو سال، جزای نقدی بیش از ۲۰ میلیون ریال تا ۸۰ میلیون ریال و شلاق از ۳۱ تا ۷۴ ضربه برای مرتکبین پیش‌بینی شده است.

ویدئوهای حیوان آزاری

«محمدرضا تابش» رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اعلام وصول طرح ممنوعیت حیوان آزاری به ایسنا اعلام کرده بود با توجه به تعلل دولت و قوه قضائیه در ارائه لایحه منع آزار حیوانات، مجلس این طرح را ارائه کرد تا خلاء قانونی موجود در این زمینه رفع شود: «البته پیش نویس این طرح از مدتی پیش آماده بود اما به دلیل بار مالی طرح، منتظر ارائه لایحه از سوی دولت یا قوه قضاییه بودیم که چون این لایحه ارائه نشد، طرح خود را با امضای صد نفر از نمایندگان، تقدیم مجلس کردیم.»

وی با بیان اینکه در موارد متعددی آزار و اذیت حیوانات، موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شده است، افزود: «اسلام هم درباره دفاع از حیوانات و حمایت از آنها احکامی دارد که اخلاق و حقوق و توجه به حیوانات را مورد توجه قرار داده است لذا هرگونه تعدی و تفریط نسبت به حیوانات یا حقوق آنها، نقض حقوق حیوانات و مستوجب مسئولیت است. در مواد ۶۸۰ و ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی، مجازات‌هایی از جمله حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی از یک میلیون‌ و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال پیش‌بینی شده اما این قانون نیازمند به‌روز شدن است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی