ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا استخراج بیت کوین به محیط زیست صدمه می زند؟

مصرف برق بیت کوین همیشه یکی از جنجالی ترین موضوعات پیرامون این رمزارز بوده است. برآوردها نشان می دهند در حال حاضر استخراج بیت کوین به اندازه کل کشور اتریش یعنی 73.12 تراوات ساعت برق ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

مصرف برق بیت کوین همیشه یکی از جنجالی ترین موضوعات پیرامون این رمزارز بوده است. برآوردها نشان می دهند در حال حاضر استخراج بیت کوین به اندازه کل کشور اتریش یعنی 73.12 تراوات ساعت برق مصرف می کند. به همین دلیل کارشناسان می گویند استخراج رمزارز، محیط زیست را تهدید می کند.

با این حال شواهد جدید نشان می دهند استخراج بیت کوین کاملاً دوستدار محیط زیست است. بر اساس تحقیقی که توسط بلاگ CoinDCA انجام شده منبع اصلی برق بزرگ ترین فارم های ماینینگ، انرژی برق-آبی یا هیدروالکتریسیته است و اکثر عملیات استخراج بیت کوین با استفاده از خروجی نیروگاه های برق آبی صورت می گیرد.

استخراج بیت کوین و مصرف برق

فارم های ماینینگ بیت کوین که در کنار سد سه دره (Three Gorges Dam) در چین احداث شده یا از انرژی هیدروالکتریسیته در واشنگتن استفاده می کنند، نمونه خوبی برای اثبات این ادعا به شمار می روند. ماینینگ عملیاتی 24 ساعته است و همواره می تواند از تولید برق اضافه نیروگاه ها استفاده کند:

خروجی متغیر بدین معناست که تأمین کنندگان انرژی تجدیدپذیر، ظرفیت هدر رفته زیادی دارند. ساعت 2 صبح، برق تولیدی این نیروگاه ها هیچ خریداری ندارد و فقط ماینرهای بیت کوین از آن استفاده می کنند. استخراج بیت کوین این مشکل اساسی صنعت برق را حل کرده است.

ماینرهای بیت کوین در چین به تغییر فصل هم توجه دارند و بر اساس ظرفیت شبکه، اقدام به راه اندازی دستگاه های ماینر می کنند. همچنین با توجه نیاز ویژه دستگاه ها به خنک سازی، اکثر فارم ها به مناطق مرتفع یا سردسیر منتقل می شوند که منابع تجدیدپذیر زیادی در اختیار دارند.

در حال حاضر آمار و ارقام شبکه بیت کوین همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می دهد. هش ریت شبکه از مرز 102 اگزاهش بر ثانیه عبور کرده است، آن هم در شرایطی که اکثر ماینرها از دستگاه انت ماینر S9 استفاده می کنند. با ورود مدل جدید انت ماینر S17 این رقم به مراتب بالاتر خواهد رفت، ضمن اینکه مصرف برق به ازای هر واحد محاسبه نیز پایین می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی