ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
تکنولوژی

آمازون محصولات غذایی تاریخ مصرف گذشته را به دست مشتری می‌رساند

کمپانی آمازون اخیرا با بعضی از فروشندگان مواد غذایی خود که پس از خرید Whole Foods به زیر مجموعه خود اضافه کرده، به مشکل برخورده است. بر اساس گزارش‌های به دست آمده، گفته می‌شود که ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

کمپانی آمازون اخیرا با بعضی از فروشندگان مواد غذایی خود که پس از خرید Whole Foods به زیر مجموعه خود اضافه کرده، به مشکل برخورده است. بر اساس گزارش‌های به دست آمده، گفته می‌شود که تعدادی از فروشندگان محصولات غذایی که با‌ آمازون همکاری می‌کنند، محصولات تاریخ مصرف گذشته به مشتریان خود فروخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری CNBC بسیاری از فروشنده‌های شخص ثالث که از طریق فروشگاه مواد غذایی آمازون محصولات خود را به فروش می‌رسانند، از قوانین آمازون تخطی کرده و محصولات غذایی تاریخ مصرف گذشته فروخته‌اند. بعضی از این محصولات تاریخ انقضای ۲۰۱۷ داشته‌اند که بیش از ۲ سال از زمان توصیه شده برای مصرف آن‌ها می‌گذرد.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط شرکت داده 3PM، چهل درصد ار فروشندگان شخص ثالث حداقل ۵ گزارش غذای تاریخ مصرف گذشته داشته‌اند. مشکل دیگر این است که اگر دنبال محصولی باشید که چند فروشنده آن را ارائه کنند، نمی‌توانید انتخاب کنید که از کدام خرید کنید و در نتیجه ممکن است از فروشنده‌ای خرید کنید که محصول منقضی شده برایتان ارسال کند.

آمازون

یکی از سخنگویان آمازون در همین رابطه گفته است که این فروشندگان هم باید به قانون و هم به ضوابط آمازون احترام بگذارند. بر اساس قوانین آمازون، محصولاتی غذایی که به صورت اینترنتی به فروش می‌رسند باید حداقل ۹۰ روز ماندگاری داشته باشند. این کمپانی برای بررسی عمر محصولات خود، از ناظرین انسانی و هوش مصنوعی کمک می‌گیرد و با توجه به داده‌های به دست آمده، محصولات تاریخ مصرف گذشته را شناسایی کرده و غیر قابل فروش اعلام می‌کند.

شاید بتوان گفت که نحوه برخورد آمازون با فروشندگان شخص ثالث می‌تواند دلیل مشکلات به وجود آمده باشد. به خصوص زمانی که بدانیم آمازون، بازخورد‌های محصولات خریداری شده از انبار‌هایش را حذف می‌کند. از منظر آمازون این کار به نوعی مسئولیت‌پذیر بودن این کمپانی را نشان می‌دهد. این کار ممکن است اتفاقات مشابه را پوشش دهد و باعث شود که دوباره محصولات تاریخ مصرف گذشته به دست مشتری برسد. البته این کمپانی سخت در تلاش است تا محصول تازه را در اختیار کاربران خود قرار دهد ولی شاید همیشه نتواند تازگی محصولاتش را تضمین کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی