ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ظریف در پاسخ به دیجیاتو: تحریم‌های اپل و گوگل علیه ایران نامشروع است

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری آزادی در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا در دنیا نامشروع است و این نامشروعی به تحریم‌های اپل و گوگل علیه کسب‌وکارهای ایرانی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری آزادی در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا در دنیا نامشروع است و این نامشروعی به تحریم‌های اپل و گوگل علیه کسب‌وکارهای ایرانی نیز باز می‌گردد.

عصر امروز «محمد جواد ظریف» از کارخانه نوآوری آزادی و کسب‌وکارهای مستقر در این مکان بازدید به عمل آورد. ظریف با صاحبان کسب‌وکار گفتگو کرد و پای صحبت جوانان اکوسیستم استارت‌آپی نشست و در حاشیه این بازدید در پاسخ به خبرنگار دیجیاتو مبنی بر اقداماتی که در راستای تحریم‌های اپل و گوگل انجام داده‌اند گفت:

«واقعیت این است که این موضوع بیشتر در حوزه وزارت ارتباطات است اما ما هم در این راستا کمک می‌کنیم. کاری که ما کردیم این است که تحریم‌های آمریکا را در دنیا نامشروع کرده‌ایم. البته آمریکا قدرت زیادی در بازار دارد. قدرت دلار و بازار آمریکا بالاست اما این، به معنای آن نیست که آمریکا می‌تواند این روش‌ها را به شکل دائمی ادامه دهد.»

ظریف در ادامه تاکید دارد که ایران برای مدتی فشارها را تحمل می‌کند و با اشاره به این تحمل کردن، به دیجیاتو می‌گوید: «با این جوانان و توانمندی‌هایی که دارند حتما آمریکا نمی‌تواند این وضع را پیش ببرد. در حال حاضر شاهد هستیم که بسیاری از کشورها متوجه این موضوع شدند که باید خودشان را تا جایی که ممکن است از دلار آمریکا مستقل کنند و این اقدام مهمی است. این کارهایی که در این کارخانه نوآوری انجام می‌شود نشان می‌دهد که می‌شود سهم بزرگی از بازار را در آینده داشته باشیم.»

ظریف باور دارد که در این کارخانه نوآوری، آینده بسیار روشن کشور دیده می‌شود: «آینده کشور با این جوانان و توانمندی نمی‌تواند توسط کسی تحریم و مورد فشار دیگران قرار گیرد. اگر ما با آگاهی و با سعه صدر اجازه دهیم جوانان قدرت بگیرند و امکانات در اختیار آنان قرار بدهیم، یک فرصت بی‌نظیری برای کل کشور است.»

او با اشاره به صادرات نرم‌افزار می‌گوید که یکی از زمینه‌های مهم افزایش توان اقتصادی و افزایش قدرت ملی ما در گروی همین صادرات است: «جوانان در اینجا با جدیت روی این مقوله کار می‌کنند. به آنها امکانات دهیم تا پیروز شوند.»

وزیر امور خارجه با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات علمی آن‌ها یکی از مزیت‌های نسبی ما در صادرات است گفت: «امکاناتی که ما برای صادرات داریم به عنوان یکی از روش‌های شش گانه تقویت اقتصاد کشور، افزایش صادرات، افزایش خدمات فنی مهندسی و افزایش کار غیر ضروری در برابر واردات، سرمایه گذاری و گردشگری است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • lidoma
    lidoma | ۲۵ دی ۱۳۹۸

    جالبه ما و امثال ظریف خیلی رومون زیاده پرچم ایالات متحده رو جلو معابر نصب میکنیم که از روش رد بشن و به خودمون میگیم ما خوبیم خوب اگه این کار درسته کسی حق نداره از ابزار های آمریکایی استفاده کنه چیزی که عوض داره گله نداره اینایی که میگن وای چقدر آمریکا بد جنسه خودتون رو ندیدین پس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی