ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

803c53e3-2020-hyundai-grander-6-azera
خودرو

تصاویر هیوندای آزرا فیس لیفت با تغییراتی گسترده و عجیب لو رفت

در سال 2016 بود که هیوندای از نسل جدید گرنجور یا همان آزرا در سرزمین مادری رونمایی کرد. با وجود اینکه عرضه این خودرو در بازارهای بین المللی از سال گذشته شروع شده، ولی به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

در سال 2016 بود که هیوندای از نسل جدید گرنجور یا همان آزرا در سرزمین مادری رونمایی کرد. با وجود اینکه عرضه این خودرو در بازارهای بین المللی از سال گذشته شروع شده، ولی به نظر می رسد خودروساز کره ای خود را برای معرفی نسخه فیس لیفت هیوندای آزرا آماده می کند.

هیوندای آزرا

علت این گمانه زنی تصاویر منتسب به آزرای جدید است که اخیرا در برخی رسانه های خودرویی منتشر شده؛ در این تصاویر نمای جلو، عقب و حتی جزئیات داخل کابین کاملا واضح و بدون هر گونه پوشش استتاری قابل رویت هستند.

99d7e8da-2020-hyundai-grander-3-azera

اولین چیزی که در برخورد با این نسخه از آزرا جلب توجه می کند، طراحی بسیار عجیب و غریب نمای جلو و ترکیب غیرعادی چراغ ها و جلوپنجره آن است. همانگونه که در تصاویر ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، چراغ های اصلی مدل فعلی که قابی نسبتا ساده دارند، قرار است جای خود را به نمونه های چند تکه با زوایای تیز بدهند.

e8a62a9f-hyundai-grandeur-1

در نمای عقب استفاده بیش از حد از خطوط و زوایای تیز توسط طراحان هیوندای کاملا مشهود است؛ ضمن اینکه خروجی های اگزوز به شکلی زیبا در گوشه های سپر جدید تعبیه شده اند. به هم پیوستگی چراغ های عقب با یک نوار باریک را می توان وجه تشابه آزرای کنونی و نسخه مورد بحث دانست.

12b66479-2020-hyundai-grander-1-azera

عکس های فاش شده از فیس لیفت آزرا، بخشی از کابین و داشبورد نیز را به نمایش می گذارند. بهره گیری از دو نمایشگر دیجیتال عریض مشابه با آنچه که در نسل فعلی مرسدس بنز S کلاس به کار رفته، بارزترین ویژگی این بخش به شمار می رود.

ec52cca0-2020-hyundai-grander-4-azera

ظاهرا سبک و سیاق متفاوتی که هیوندای با نسل اخیر سوناتا در پیش گرفته، در مدل لوکس تر آزرا نیز نمود پیدا خواهد کرد؛ هر چند در صورت واقعیت داشتن انتساب این تصاویر به آزرا، احتمالا خودروساز کره ای با انتقاداتی نیز روبرو خواهد شد.

1aa9b3f9-2020-hyundai-grander-5-azera

درباره مشخصات فنی فیس لیفت هیوندای آزرا فعلا اطلاعاتی در دست نیست، ولی به احتمال زیاد از موتورهای کنونی برای تامین نیروی خودرو استفاده می شود. این موتورها عبارتند از نمونه 2.4 لیتری چهار سیلندر GDi، نمونه 3 لیتری V6 MPi  لامبدا، نمونه 3 لیتری V6 GDi لامبدا و نمونه 3.5 لیتری V6 MPi لامبدا.

e41e44dc-2020-hyundai-grander-2-azera

شایان ذکر است با تصمیمی که هیوندای دو سال پیش گرفت، عرضه آزرا پس از مدل 2017 در کانادا و ایالات متحده متوقف شد. این خودرو اکنون در بازارهایی مثل کره جنوبی، چین، خاورمیانه و چند کشور محدود در قاره آمریکا به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۹ مهر ۱۳۹۸

    هيونداي خيلي تو خطوط و زوايا افراط ميكنه تقريبا شبيه رويكرد تويوتا و لكسوس داره.. كمتر مينيماليستي و اروپايي طراحي ميكنن كه بنظر من بعد مدتي جذابيت اش كم ميشه...

    البته طراحي عقب و داشبورد خيلي شكيل هست هرچند بنظرم شبيه اشو ديده باشم شايد در ولوو?

  • Mohsen
    Mohsen | ۲۹ مهر ۱۳۹۸

    جلوش خیلی زشته!

مطالب پیشنهادی