ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دارک مود چقدر مصرف باتری آیفون را کاهش می‌دهد؟ [تماشا کنید]

دارک مود یا حالت تاریک یکی از مهم ترین ویژگی های iOS 13 بوده و به سرعت در حال نفوذ کردن به اپلیکیشن های ثالث و وب سایت هاست. وب‌سایت PhoneBuff در جدیدترین آزمایش خود ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

دارک مود یا حالت تاریک یکی از مهم ترین ویژگی های iOS 13 بوده و به سرعت در حال نفوذ کردن به اپلیکیشن های ثالث و وب سایت هاست. وب‌سایت PhoneBuff در جدیدترین آزمایش خود دارک مود را با لایت مود در آیفون XS مقایسه کرده و تاثیر آن در کاهش مصرف باتری را اندازه گرفته است.

در آزمایش مذکور از دو آیفون XS و دست های رباتیک استفاده شد و کارهای مختلفی همچون تایپ کردن، مسیریابی در نقشه گوگل، تماشای یوتیوب و کارهای دیگر در گوشی ها انجام گرفت. ابتدا ویدیو را ببینید تا در ادامه توضیحات تکمیلی در رابطه با این آزمایش ارائه شوند:

نتیجه این آزمایش جالب و البته تا حدودی قابل پیش بینی بود. همانطور که ملاحظه کردید آیفون XS در حالت دارک مود باتری کمتری نسبت به آیفون دیگر با حالت لایت مود مصرف کرد و زمانی که آیفون لایت مود خاموش شد، آیفون دارک مود همچنان 30 درصد باتری داشت.

نمودار مقایسه بین مصرف باتری در حالت دارک مود و لایت مود در آیفون XS را مشاهده می کنید:

کاهش مصرف باتری آیفون XS در حالت دارک مود

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که میزان روشنایی در هر دو گوشی این آزمایش روی 200 نیت تنظیم شده بود؛ بنابراین در تنظیمات روشنایی تاریک تر و روشن تر تفاوت هایی را در مصرف باتری مشاهده خواهید کرد. اما در مجموع آیفونی که حالت دارک مود در آن فعال شده بود از آیفون لایت مود بیشتر روشن ماند.

نباید فراموش کنیم که حالت تاریک وقتی بیشترین تاثیر را روی مصرف باتری می گذارد که نمایشگر از نوع OLED باشد. پیکسل های خاموش در نمایشگرهای اولد هیچ انرژی مصرف نمی کنند اما در نمایشگرهای LED، پیکسل ها تاریک تر می شوند و همچنان به مقدار بسیار کمی از خود نور ساطع می کنند. دلیل کنتراست بهتر این نمایشگرها نیز به همین خاطر است.

با اینکه حالت تاریک را خیلی ها دوست ندارند، ولی ذخیره حدوداً 30 درصد باتری تفاوت بین شارژ کردن و شارژ نکردن است. بنابراین حتی اگر از این قابلیت بدتان می آید، بهتر است برای ذخیره باتری هم که شده هر چند وقت یکبار سراغ آن بروید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱ آبان ۱۳۹۸

    عالیه این دارک مود. عشقستو دارک

  • hosseinrmn
    hosseinrmn | ۲۹ مهر ۱۳۹۸

    ولی تو آیفون های قدیمی که lcd هستن مصرف بیشتر میشه

مطالب پیشنهادی