ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لیلیوم جت
تکنولوژی

اولین تست موفقیت‌آمیز تاکسی هوایی لیلیوم جت [تماشا کنید]

استارتاپ لیلیوم که یکی از پیشگامان تکنولوژی تاکسی هوایی است، اولین تست‌ پرواز خود با هواگرد لیلیوم جت را با موفقیت پشت سر گذاشت. قدم بعدی این کمپانی، تست هواگرد‌های خود در سرعت‌های بسیار بالاست. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

استارتاپ لیلیوم که یکی از پیشگامان تکنولوژی تاکسی هوایی است، اولین تست‌ پرواز خود با هواگرد لیلیوم جت را با موفقیت پشت سر گذاشت. قدم بعدی این کمپانی، تست هواگرد‌های خود در سرعت‌های بسیار بالاست.

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط این استارتاپ آلمانی، لیلیوم جت توانسته به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به صورت موفقیت‌آمیز تست خود را پشت سر بگذارد. این کمپانی علاوه بر این از کارخانه ۳ هزار متر مربعی خود نیز رونمایی کرده است که در مونیخ آلمان واقع شده است.

البته این اولین تست این استارتاپ نیست و شرکت لیلیوم چندی پیش توانست برای اولین بار به کمک هواگرد عمود پرواز (VTOL) خود روی هوا شناور بماند. بر اساس گفته‌های لیلیوم، هواگرد این کمپانی به نام لیلیوم جت بیش از ۱۰۰ پرواز به همراه آزمایش‌های امنیتی را با موفقیت پشت سر گذاشته است و قرار است در آینده، در تست‌هایی سرعت‌های بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فعلی شرکت کند. در ادامه می‌توانید ویدیو این تست را مشاهده کنید:

مشخصات فنی لیلیوم جت نیز در نوع خود بسیار خاص است. این هوا گرد به ۳۶ موتور الکتریکی مجهز شده است که توانایی تولید ۲ هزار اسب بخار را دارند. هواگرد استارتاپ آلمانی، می تواند  مسافت‌های ۳۰۰ کیلومتری را طی کند و نکته جالب، حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت آن است. لیلیوم جت می‌تواند حداکثر ۵ سرنشین را جابجا کند که نسبت به همتای خود ولوکوپتر بسیار بیشتر است و در عین حال هیچ آلاینده‌ای هم از خود تولید نکند.

لیلیوم جت قرار است در سال ۲۰۲۵ به صورت تجاری در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد. این استارتاپ قصد دارد تا آن سال چند خط تولید و کارخانه‌های جدید نیز احداث کند. همچنین لیلیوم گفته است که امیدوار است بتواند پس از تجاری شدن تاکسی هوایی لیلیوم جت، ۱۰۰ دستگاه از این هواگرد را به صورت سالیانه تولید و وارد چرخه مصرف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی