ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال رسما آغاز به کار کرد

بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال در حالی آغاز به کار کرد که معاون وزیر کار تاکید دارد تاکنون چنین نهاد مشابهی در ایران وجود نداشته و این اولین نهاد «خصوصی-عمومی» است که در ایران آغاز ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۷

بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال در حالی آغاز به کار کرد که معاون وزیر کار تاکید دارد تاکنون چنین نهاد مشابهی در ایران وجود نداشته و این اولین نهاد «خصوصی-عمومی» است که در ایران آغاز به کار کرده تا بتواند حوزه تولید محتوا در کشور را به جایگاه غنی برساند.

«عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه در گفتگو با دیجیاتو درباره ماهیت کار این بنیاد و نحوه فعالیت آن می‌گوید:

«بنیاد نه یک صندوق سرمایه‌گذاری است و نه یک شتابدهنده، بلکه نهادی بالاتر از این سلسله مراتب قرار می‌گیرد. یک بنیاد می‌تواند متشکل از چندین کارخانه نوآوری باشد و حتی پروژه‌ای مثل کودک آنلاین را به نوعی هدایت کند. ما در اینجا ایده‌های نابی را که تیم‌های جوان استارتاپی و تیم‌های فعال حال حاضر دارند حمایت می‌کنیم. این ایده باید در بستر محتوای دیجیتال باشد، می‌تواند انیمیشن باشد یا یک نوع محتوای دیگر.»

منصوری با اشاره به برنامه انیمیشنی دیرین دیرین می‌گوید که به عنوان مثال یک تیم کردزبان می‌تواند تحت این برند، یک دیرین دیرین کردی بسازد و با ده‌ها میلیون مخاطب جدید آشنا شود. او در پاسخ به اینکه چطور تیم‌ها و ایده‌ها ارزیابی می‌شوند می‌گوید: «در اینجا تیم داوری وجود دارد که ایده‌ها را ارزیابی می‌کند، ما می‌خواهیم جوانان با عشق خود ایده را به محتوا تبدیل کنند و دغدغه‌های دیگری پیش رویشان نباشد.»

به گفته منصوری، بنیاد کمک‌های مالی و غیرمالی در قبال صاحبان ایده دارد. او این کمک‌ها را چنین تشریح می‌کند: «از بحث مجوزها گرفته تا دریافت وام و تیم‌سازی و شبکه‌سازی و هر مورد دیگری که در راه یک تولیدکننده محتوا قرار دارد.»

معاون وزیر کار تشریح می‌کند که تاکنون چهار مگاپروژه در بنیاد تعریف شده که از دل آنها می‌توان صدها پروژه دیگر بیرون بیاید.

در این مراسم از ایرج طهماسب به عنوان یکی از بزرگان تولید محتوا تجلیل شد

«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افتتاحیه این بنیاد با تاکید بر حمایت از فضای کسب و کار دیجیتال عنوان کرد: «به عنوان دولت نمی توانیم زیست بوم ایجاد کنیم اما در جهت ایجاد زیست بوم می توانیم تلاش و حمایت کنیم.» به گفته شریعتمداری بازار محتوایی چون انیمیشن یک بازار میلیارد دلاری است و نباید از آن عافل ماند.

«محمد شریف خانی» معاون فضای مجازی صداوسیما نیز در خلال این مراسم به مفهوم تولید محتوا با عشق اشاره و تاکید کرد که نباید از این مفهوم غافل ماند: «فردوسی و دهخدا با عشق محتوای فاخری تولید کردند و نگاه مادی به این مساله نداشتند. امروزه اما محتوا با بیزینس و تجارت یکسان شده، با این بنیاد می‌توان صرفا به مسائل تجاری چشم ندوخت و هر دو جنبه را در نظر داشت. بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال راهی است برای ساخت محتوا با عشق در کنار داشتن بازاری جذاب که دغدغه ایجاد کردنی برای آن وجود نداشته باشد.»

گفتنیست در پایان این مراسم  توافقنامه همکاری در توسعه زیست بوم کارآفرینی محتوای دیجیتالی بین معاونت علمی، صدا و سیما و وزارت کار امضاء شد. حمایت از گسترش کسب و کارهای مبتنی بر محتوای دیجیتال و ایجاد هم افزایی و مشارکت بین بخش خصوصی و دولتی در قالب برنامه مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه و بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال از اهداف این توافق نامه مشترک است.

از امروز تیم‌هایی که دارای ایده‌ای در قبال تولید محتوای دیجیتال هستند می‌توانند با مراجعه به بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال، رویای تولید محتوای خود را رنگ واقعیت ببخشند و از کمک‌های این نهاد بهره‌مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی