ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

autobahn-tempo
خودرو

طرفداران محیط زیست حریف عشق سرعت های آلمانی نشدند

اتوبان های آلمان را باید یکی از جاذبه های این کشور اروپایی برای عشاق سرعت و هیجان دانست، چرا که بخش هایی از این شبکه 13 هزار کیلومتری فاقد محدودیت سرعت بوده و مالکین مدل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

اتوبان های آلمان را باید یکی از جاذبه های این کشور اروپایی برای عشاق سرعت و هیجان دانست، چرا که بخش هایی از این شبکه 13 هزار کیلومتری فاقد محدودیت سرعت بوده و مالکین مدل های اسپرت و سوپر اسپرت می توانند با فشردن پدال گاز تا انتها، بدون ترس از جریمه شدن تخت گاز برانند.

سرعت

اما اوایل امسال حزب سبزهای آلمان پیشنهادی را در رابطه با اعمال محدودیت سرعت در بزرگراه ها به پارلمان ارایه کرد. اعضای این حزب که بیشتر مسائل اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی را در اولویت قرار می دهند، معتقد بودند با محدود کردن سرعت در بزرگراه ها، از میزان هزینه های رانندگان، شدت آلودگی هوا و صداهای مزاحم کاسته می شود.

در کنار فاکتورهای یاد شده، افزایش ایمنی عبور و مرور دیگر عاملی بود که سبزها و دیگر قانونگذاران برای اعمال محدودیت سرعت به آن متوسل می شدند.

در طرح پیشنهادی حداکثر سرعت برای حرکت در اتوبان ها برابر با 80 مایل (معادل 130 کیلومتر) در ساعت تعیین شده بود. البته این رقم به اتوبان ها اختصاص نداشت و همه راه های ارتباطی کشور آلمان را در بر می گرفت.

خبر خوش برای علاقه مندان اینکه طرح پیشنهادی سبزها در پارلمان رای نیاورده و تصویب نشده است. آنطور که دویچه وله گزارش کرده، از میان 631 نماینده پارلمان 498 نفر با طرح پیشنهادی این حزب مخالفت کرده اند.

علاوه بر این گزارش دویچه وله حکایت از آن دارد دولت آلمان با اعمال محدودیت سرعت در بخش اعظمی از اتوبان های این کشور مخالف بوده و در ژانویه گذشته پیشنهاد تعیین سقف برای سرعت مجاز با هدف کاهش گازهای آلاینده را رد نموده است. وزیر محیط زیست آلمان نیز به صراحت مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده و افزوده محدودیت سرعت وسایل نقلیه در اتوبان ها کمک چندانی به کاهش حجم کل دی اکسید کربن تولید شده نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۳۰ مهر ۱۳۹۸

    سلام

    هیچ تأثیری نداره اعمال محدودیت سرعت بر محیط زیست
    بجاش خودروی برقی بسازن تا آلودگی نباشه
    در مورد عبور و مرور هم بنظرم عابری که رعایت نمی کنه بهتره که زیر بشه
    توی شهر هم همینطور جاهای بخصوصی برای رد شدن عابرین پیاده از خیابان هست و اگر رعایت نمی کنن همون بهتره که بمیرن
    وقتی طرف از یک سگ کمتره و توجهی به چراغ قرمز یا سبز عابر پیاده نمی کنه بهتره لح بشه
    متأسفانه توی ایران و خیلی از کشورهای دیگه تمام حقُ در هر حالت میدن به عابر پیاده

مطالب پیشنهادی