ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بروزرسانی اندروید ۱۰ برای اکسپریا
تکنولوژی

کدام گوشی‌های سونی اندروید ۱۰ را دریافت می‌کنند؟ [بروزرسانی]

سونی فرسنگ ها با روزهای خوشش در دنیای موبایل فاصله دارد اما هنوز هم قصد ترک این بازار را ندارد. کمپانی ژاپنی پس از کاهش مداوم سهمش در این حوزه تصمیم گرفت با دل کندن ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۷

سونی فرسنگ ها با روزهای خوشش در دنیای موبایل فاصله دارد اما هنوز هم قصد ترک این بازار را ندارد. کمپانی ژاپنی پس از کاهش مداوم سهمش در این حوزه تصمیم گرفت با دل کندن از بازارهای خاورمیانه، هند و قاره آمریکا تنها روی بازار داخلی، هنگ کنگ، تایوان و اروپا تمرکز کند.

سونی امسال پرچمدار اکسپریا ۱، کامپکت اکسپریا ۵ و میان رده های اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس را معرفی کرد. جدیدترین موبایل سونی در ژاپن اکسپریا ۸ است که مشخصات بسیار ضعیفی دارد. گوشی های این شرکت به جای یک رابط کاربری اختصاصی و سنگین مثل MIUI لانچری سبک را اجرا می کنند، بنابراین کاربران اکسپریا انتظار دریافت سریع آپدیت های اندروید را دارند و حالا اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo برنامه بروزرسانی اندروید ۱۰ برای اکسپریا را منتشر کرده است.

بروزرسانی اندروید ۱۰ برای اکسپریا

از آنجا که سونی هنوز رسما برنامه خود برای اپدیت را اعلام نکرده احتمال دارد که اندروید ۱۰ در زمانی متفاوت با این برنامه به دست کاربران در کشورهای دیگر برسد. فهرستی که NTT DoCoMo اعلام کرده شامل گوشی های زیر می شود:

  • اکسپریا XZ2
  • اکسپریا XZ2 کامپکت
  • اکسپریا XZ2 پریمیوم
  • اکسپریا XZ3
  • اکسپریا ۱
  • اکسپریا ۵
  • اکسپریا ایس

غیبت اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس در این لیست به معنای عدم ارائه اندروید ۱۰ برای آنها نیست بلکه به این دلیل است که توسط DoCoMo عرضه نمی شوند. اکسپریا ۸ هم توسط اپراتور دیگری به نام Y!mobile به فروش می رسد، بنابراین این ۳ مدل هم در صف دریافت کنندگان نسخه جدید اندروید قرار دارند.

همانطور که می بینید بروزرسانی اندروید ۱۰ برای اکسپریا شامل مدل هایی است که در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ عرضه شده اند. پرچمدارهای اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت که در نیمه دوم ۲۰۱۷ از راه رسیدند، از دریافت اندروید ۱۰ محروم شده اند. احتمالا کاربران این مدل ها انتظار بیشتری از سونی داشته اند چون این دو گوشی علی رغم پرچمدار بودن، در طول عمرشان تنها یکبار شامل بروزرسانی اصلی اندروید شده اند.

[تاریخ انتشار خبر اصلی: ۱ آبان ۱۳۹۸]

 

به‌روز رسانی: اعلام رسمی نام گوشی های دریافت کننده اندروید ‍۱۰ از سوی سونی

کمپانی ژاپنی رسما هشت مدل از گوشی های اکسپریا را به عنوان دریافت کننده آپدیت اندروید ۱۰ عنوان کرد که شامل اکسپریا ۱، اکسپریا ۵، ۱۰، ۱۰ پلاس، XZ2، XZ2 کامپکت، XZ2 پریمیوم و XZ3 می شود. این مدل ها به طور حتم به جدیدترین نسخه اندروید به روز می شوند اما بعید نیست در آینده مدل های دیگری هم شامل این آپدیت شوند.

به‌روز رسانی سیستم عامل ابتدا برای گوشی های  اکسپریا ۱ و اکسپریا ۵ منتشر می شود و شش مدل دیگر هم اوایل ۲۰۲۰ آنرا دریافت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی