ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رکورد گینس
تکنولوژی

رکورد گینس برای کوچکترین سنسور تصویربرداری دنیا به OmniVision رسید

کمپانی OmniVision با طراحی یک دوربین منحصر به فرد رکورد گینس برای کوچکترین سنسور عکاسی جهان را جا به جا کرد. این سنسور کوچک که OVM6948 نام دارد، تنها نیم میلیمتر مربع مساحت داشته و انتظار می رود ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

کمپانی OmniVision با طراحی یک دوربین منحصر به فرد رکورد گینس برای کوچکترین سنسور عکاسی جهان را جا به جا کرد.

این سنسور کوچک که OVM6948 نام دارد، تنها نیم میلیمتر مربع مساحت داشته و انتظار می رود به خاطر صرفه اقتصادی در تصویربرداری پزشکی تحولی ایجاد کند. معمولا در عمل های جراحی در مناطقی نظیر گوش و حلق و بینی، قلب، ستون فقرات، سیستم اعصاب و موارد مربوط به زنان و زایمان از دوربین استفاده نمی شود و در بهترین حالت هم می توان از فایبراسکوپ استفاده کرد که کیفیت آن چنگی به دل نمی زند.

دلیل این مشکل به اندازه بزرگ دوربین ها و قیمت بالای اندوسکوپ های چندبار مصرف برمی گردد. دوربین جدید OmniVision اما با ابعاد ۰.۶۵ در ۰.۶۵ میلی متر و قیمت مناسب می تواند بر این چالش غلبه کند. از دیگر قابلیت های OVM6948 می توان به زاویه دید ۱۲۰ درجه ای و محدوده فوکوس ۳ تا ۳۰ میلی متر اشاره کرد.

رکورد گینس
مقایسه OVM6948 در کنار دانه فلفل

آرایه تصویر OVM6948 قادر به ثبت تصاویر با رزولوشن ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل و فیلمبرداری ویدیویی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. خروجی آنالوگ این سنسور را می توان تا ۴ متر با حداقل نویز منتقل کرد. مصرف انرژی هم بسیار اندک بوده و از ۲۵ میلی وات فراتر نمی رود.

این سنسور تنها دوربین مبتنی بر فناوری COT است که از نورپردازی BSI بهره می برد. در واقع چینش لایه ها به گونه ای است که نور پس از فیلتر رنگ ابتدا به لایه اصلی رسیده و در نتیجه تصویر روشن تری خواهیم داشت. BSI نه تنها حساسیت تصویر را بهبود می بخشد بلکه حرارت ناشی از LED را نیز کم می کند.

آنطور که «آرون چیانگ»، مدیر بازاریابی OmniVision می گوید هدف تنها شکستن رکورد گینس نبوده و از کوچکترین سنسور عکاسی جهان می توان برای تولید اندسکوپ، سوند و گایدوایرهای یکبار مصرف، مقرون به صرفه و با رزولوشن بالا استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Digik
    Digik | ۳ آبان ۱۳۹۸

    دمشون گرم

مطالب پیشنهادی