ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ONPC
تکنولوژی

پروتکل ONPC برد مودم‌های وای فای فعلی را تا ۶۰ متر افزایش می‌دهد

یکی از راه‌های افزایش برد سیگنال وای فای در خانه‌ها، خریدن مودم‌های مش مانند گوگل نست وای‌فای است. اما اگر نخواهید هزینه کنید چه انتخاباتی پیش روی شماست؟ محققین دانشگاه بریگام یانگ یوتا توانسته‌اند به ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

یکی از راه‌های افزایش برد سیگنال وای فای در خانه‌ها، خریدن مودم‌های مش مانند گوگل نست وای‌فای است. اما اگر نخواهید هزینه کنید چه انتخاباتی پیش روی شماست؟ محققین دانشگاه بریگام یانگ یوتا توانسته‌اند به این سوال پاسخ دهند و با تغییر پروتکل معمول مودم‌های وای فای به پروتکل ONPC برد آن‌ها را تا ۶۰ متر افزایش دهند.

این محققین اسم پروتکل جدید را On Off Noise Power Communication یا به اختصار ONPC نام‌گذاری کرده‌اند. در حالت معمول، مودم‌های وا‌ی فای برای حفظ سیگنال خود به حداقل سرعت یک مگابیت بر ثانیه نیاز دارند. اما این پروتکل اجازه می‌دهد که سیگنال وای فای در سرعت‌های یک بیت در هر ثانیه هم قدرت خود را حفظ کند. این سرعت، یک میلیونیوم سرعت معمول برای حفظ سیگنال است که تنها به وسیله تغییر پروتکل‌های معمول به پروتکل ONPC میسر شده است.

ONPC

نحوه کار این پروتکل این گونه است که به دستگاه‌هایی با مودم وای فای، اجازه می‌دهد علاوه بر داده، نویز هم ارسال کنند. بر اساس توضیحات محققین دانشگاه، این کار در اصل به دستگاه می‌گوید که تعدادی ۱ و ۰ را ارسال کند؛ یا به عبارت ساده‌تر دستگاه می‌تواند سیگنال‌های خود را در یک الگوی مشخص، خاموش و روشن کند.

این کار باعث می‌شود که مودم متوجه شود که دستگاه متصل به آن، همچنان در حال دریافت و ارسال سیگنال است (حتی اگر داده‌ای منتقل نشود). پروفسور نیل پاتاری (Neal Patawri) از دانشگاه سنت لوییس ایالت واشنگتن می‌گوید:

این دریافت و ارسال داده‌ها به کمک پروتکل ONPC به گونه‌ای است که انگار دستگاه به مودم می‌گوید، من زنده هستم.

محققین برای تست کردن پروتکل ONPC، آن را روی یکی از مودم‌های معمولی که در بازار پیدا می‌شود نصب کردند و توانستند ۶۷ متر برد بیشتری نسبت به آنچه دستگاه در ابتدا پیش‌بینی می‌کرد به دست آورند. مهمترین نکته اینجاست که این پروتکل را می‌توان به صورت نرم‌افزاری روی مودم‌های دیگری که در بازار وجود دارند نیز نصب کرد و اگر خوش‌بین باشیم می توانیم با یک بروزرسانی ساده، برد وای فای خود را تا ۶۰ متر افزایش دهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Saeid
    Saeid | ۲ آبان ۱۳۹۸

    ش جالب

مطالب پیشنهادی