ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تهدید آمریکا توسط روسیه: اگر لیبرا ممنوع شود فیسبوک را فیلتر می‌کنیم

یکی از مقامات دولت روسیه می گوید اگر آمریکا رمزارز لیبرا را ممنوع اعلام کند، این کشور فیسبوک را فیلتر خواهد کرد. «دیمیتری پسکوف» (Dmitry Peskov)، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور فناوری اطلاعات، در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

یکی از مقامات دولت روسیه می گوید اگر آمریکا رمزارز لیبرا را ممنوع اعلام کند، این کشور فیسبوک را فیلتر خواهد کرد.

«دیمیتری پسکوف» (Dmitry Peskov)، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور فناوری اطلاعات، در یک نشست خبری که دیروز برگزار شد ضمن تایید خبر فوق، موضع خود را در قابل رمزارز احتمالی تلگرام به نام «گرم» (Gram) نیز مشخص کرد و گفت:

«اگر رمزارز لیبرا و همچنین گرم بدون کنترل عرضه شوند، احتمال پیش کشیدن سناریوی ممنوعیت (فیسبوک) افزایش می یابد؛ نه تنها در روسیه بلکه در همه کشورها.»

وی در ادامه با لحنی طعنه آمیز گفت:

«اما این [مسئله] به دولت روسیه بستگی ندارد و به طرف آمریکایی وابسته است. بنابراین بهتر است سوالات خود را از آنها زمانی که فیسبوک و تلگرام فیلتر شدند بپرسید.»

روسیه بارها تهدید کرده که فیسبوک را فیلتر می کند. دولت این کشور اواخر فرودین ماه سال 97 فیسبوک را تهدید به فیلتر کرده بود. این کشور تا پیش از این بارها اقدام به فیلتر تلگرام کرده اما هر بار ناکام بوده است. فیسبوک محبوبیت کمی در روسیه دارد.

جالب است بدانید «Changpeng Zhao»، مدیرعامل رمزارز بایننس رییس جمهور روسیه را بانفوذترین فرد در حوزه بلاکچین دانسته و معتقد است لایحه قانونگذاری رمزارزها در آینده نزدیک در روسیه به تصویب خواهد رسید.

رمزارز گرم در سال 2018 موفق به جذب سرمایه 1.7 میلیارد دلاری در قالب فروش توکن به سرمایه گذاران خصوصی شد. مدیران این رمزارز قصد داشتند تا پایان ماه جاری میلادی، توکن ها را بین سرمایه گذاران پخش کنند ولی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اجازه چنین کاری را نداد و در حال حاضر نیز زیر تیغ انتقادات این کمیسیون است.

تاریخ عرضه لیبرا همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و مدیران فیسبوک در حال مذاکره با رگولاتورها در مورد برنامه های خود برای این رمزارز هستند. دولت ایالات متحده در چند ماه گذشته مدیران ارشد فیسبوک از جمله «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل این شرکت را در مورد پیامدهای رمزارز لیبرا مورد بازخواست قرار داده است.

اواسط مهرماه نیز شرکت های مالی بزرگ مثل مسترکارت و ویزا از ترس انتقادات رگولاتورهای بزرگ دنیا از پشتیبانی کردن از آن منصرف شدند.

«Brad Garlinghouse»، مدیرعامل رمزارز ریپل معتقد است لیبرا تا قبل از سال 2023 به بازار عرضه نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی