ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای اولین بار تعداد ثروتمندان چین از آمریکا بیشتر شد

به گزارش شرکت خدمات مالی و بانکداری «کردیت سوئیس» (Credit Suisse)، بیش از 100 میلیون چینی در بین 10 درصد از پولدارترین مردم دنیا قرار دارند. چین با این آمار برای اولین بار جلوتر از آمریکا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

به گزارش شرکت خدمات مالی و بانکداری «کردیت سوئیس» (Credit Suisse)، بیش از 100 میلیون چینی در بین 10 درصد از پولدارترین مردم دنیا قرار دارند. چین با این آمار برای اولین بار جلوتر از آمریکا با 99 میلیون نفر از ثروتمندترین افراد دنیا در دسته بندی مشابه قرار گرفت.

در ادامه گزارش بانک مذکور نوشته شده که تبدیل شدن چین از یک کشور نوظهور و در حال گذار به یک کشور صنعتی تمام عیار، سبب ثروتمند شدن مردم این کشور و رکورد زنی شده است.

برای اولین بار تعداد ثروتمندان چینی از ثروتمندان آمریکایی پیشی گرفت

«Nannette Hechler-Fayd’herbe»، مدیر بخش اقتصاد و تحقیقات بانک سوییسی می گوید:

«با وجود تنش هایی که بین ایالات متحده و چین در 12 ماه گذشته وجود داشته، هر دو کشور به ترتیب با 3.8 تریلیون و 1.9 تریلیون دلار، عملکرد بسیار خوبی از لحاظ درآمدزایی داشته اند.»

برای قرار گرفتن در بین 10 درصد از پولدارترین مردم دنیا، به دارایی های شخصی برابر با 109430 دلار نیاز است. با اینکه چین توانسته آمریکا را در این زمینه شکست دهد، اما آمریکا همچنان با داشتن 40 درصد از افراد بسیار ثروتمند دنیا از چین جلو است.

سال گذشته میلادی تعداد میلیونرهای آمریکایی با 675 هزار نفر افزایش به 18.6 میلیون نفر رسید؛ این یعنی حدوداً از هر 14 فرد بالغ در آمریکا، یک نفر میلیونر است. در چین تعداد افراد میلیونر در سال 2018 با افزایش 158 هزار نفری به 4.4 میلیون نفر رسید که طبق گزارش بانک سوییسی 10 درصد از کل دنیا را به خود اختصاص می دهد. این کشور طبق آمارها حدوداً 1.1 میلیارد نفر بزرگسال دارد.

1.1 میلیون نفر نیز در سطح دنیا با اضافه شدن به کلوپ میلیونرها، آمار میلیونرهای جهان را به 46.8 میلیون نفر رساندند. مجموع دارایی های خالص این گروه برابر با 158.3 تریلیون دلار است که 44 درصد از مجموع آمارهای جهانی را به خود اختصاص می دهد.

بانک سوییسی مورد بحث در گزارش خود تخمین زده که 55920 فرد بزرگسال حداقل از ارزشی برابر با 100 میلیون دلار برخوردار بوده و دارایی های خالص 4830 نفر نیز ارزشی بیش از 500 میلیون دلار دارد.

از لحاظ مجموع ثروت های خانگی آمریکا، چین و ژاپن به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۲ آبان ۱۳۹۸

    ???

مطالب پیشنهادی