ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازشگر Mali-G57
تکنولوژی

رونمایی ARM از چهار چیپ جدید؛ گجت‌های اقتصادی جان دوباره می‌گیرند

کمپانی ARM چهار چیپ جدید معرفی کرده که شامل دو NPU، یک DPU و از همه مهمتر یک پردازنده گرافیکی میان رده با مشخصاتی در حد پرچمدارها می شود. این محصولات تجربه کاربری را در زمینه های مختلفی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

کمپانی ARM چهار چیپ جدید معرفی کرده که شامل دو NPU، یک DPU و از همه مهمتر یک پردازنده گرافیکی میان رده با مشخصاتی در حد پرچمدارها می شود. این محصولات تجربه کاربری را در زمینه های مختلفی از جمله وضوح تصویر، پردازش داده ها و گیمینگ موبایلی بهبود خواهند بخشید.

نخستین بخش از محصولات جدید Arm شامل دو واحد پردازش عصبی (NPU) به نام های N57 و N37 ست که جزو خانواده Ethos محسوب می شوند. این چیپ ها قرار است در قلب دستگاه های مقرون به صرفه قرار گرفته و با بر عهده گرفتن محاسبات AI و ML زمان پردازش، عمر باتری، امنیت داده ها و کارایی کلی را بهبود ببخشند.

هرچند Arm کارایی دقیق این چیپ ها را اعلام نکرد اما مدعی است به لطف تکنیک های بهینه سازی نظیر پیاده سازی Winograd بازدهی پردازش را تا ۲ برابر ارتقا می دهند.

پردازشگر Mali-G57

دیگر محصول کمپانی بریتانیایی پردازشگر گرافیکی میان رده Mali-G57 است که اولین GPU مبتنی بر معماری Valhall محسوب می شود. پردازشگر Mali-G57 نسبت به مدل Mali-G52 حدود ۳۳ درصد قوی تر است. این تراشه نه تنها ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می کند بلکه در زمینه یادگیری ماشین ۶۰ درصد بازدهی بالاتری دارد.

در صورتی که این ادعا درست از آب درآید پردازشگر Mali-G57 واقعیت افزوده و مجازی را فراگیرتر کرده و رزولوشن 4K و 8K را در تلویزیون های مقرون به صرفه به ارمغان می آورد. علاوه بر این با افزایش نرخ فریم و عمر طولانی تر باتری گیمینگ موبایلی را به کنسول ها نزدیک می کند.

پردازشگر Mali-G57

در نهایت نوبت به واحد پردازش نمایش Mali-D37 می رسد که برای دستگاه های ارزان قیمت طراحی شده. ارمغان این تراشه بازدهی بهتر تصویر تا رزولوشن 2K و در عین حال صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف انرژی است. این DPU را می توان در فرم فاکتورهای متعددی از قبیل موبایل، نمایشگر هوشمند، تبلت یا لوازم خانگی بکار برد.

Arm با معرفی این چهار چیپ گام بزرگی را برای بهبود کارایی گوشی ها و دیگر دستگاه های اقتصادی برداشته و حالا نوبت شرکت هایی نظیر کوالکام، سامسونگ است که به این طرح ها جامه عمل بپوشانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی