ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم ضد پهپاد
تکنولوژی

اولین سیستم ضد پهپاد لیزری به نیروی هوایی آمریکا تحویل داده شد [تماشا کنید]

شرکت پیمانکاری نظامی ریتون، اولین سیستم ضد پهپاد خود را در اختیار نیروی هوایی ارتش آمریکا گذاشته است. این اتفاق تنها یک سال بعد از این که شرکت ریتون تکنولوژی فوق را رونمایی کرد، افتاده است ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱ آبان ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

شرکت پیمانکاری نظامی ریتون، اولین سیستم ضد پهپاد خود را در اختیار نیروی هوایی ارتش آمریکا گذاشته است. این اتفاق تنها یک سال بعد از این که شرکت ریتون تکنولوژی فوق را رونمایی کرد، افتاده است که نشان می‌دهد تهدیدات پهپاد‌ها برای دولت آمریکا بسیار مهم است.

در اصل این پلتفرم متشکل از خودروی مخصوص شرایط جاده‌ای مختلف است که روی آن سیستم ضد پهپاد سوار شده است. سیستم مذکور به کمک لیزر‌هایی با انرژی بالا فعالیت کرده و این تشکیلات از سنسور‌های الکترو اپتیکال و الکترو اینفرارد برای شناسایی و ردیابی پهپاد‌ها استفاده می‌کند. پس از ردیابی و شناسایی پهپاد متخاصم، به کمک لیزر قوی، آن را در عرض چند ثانیه نابود خواهد کرد. در ادامه می‌توانید ویدیو این پلتفرم را مشاهده کنید:

ریتون (Raytheon) می‌گوید این سیستم می‌تواند انرژی خود را از یک منبع تغذیه ۲۲۰ ولتی تامین کند. همچنین بر اساس گفته‌های این کمپانی، این سیستم می‌تواند با هر بار شارژ چندین لیزر مختلف شلیک کند. البته ریتون چیزی از تعداد این لیزر ها نگفته است. با این حال پلتفرم ضد پهپاد ریتون می‌تواند به یک ژنراتور متصل شود تا دیگر نیازی به شارژ کردن نداشته باشد و بتواند برای مدت زیادی در حالت آماده‌باش قرار گیرد.

نیروی هوایی آمریکا، سیستم ضد پهپاد را اوایل ماه گذشته در اختیار گرفت و قرار است آن را به مدت یک سال جایی خارج از خاک آمریکا آزمایش کند. این نیرو همچنین قرار است اپراتور‌های مخصوص به این سیستم را نیز آموزش دهد تا از کارایی آن در شرایط واقعی آگاه شود. یکی از مهم ترین کاربردهای این سیستم ضد پهپاد، می‌تواند استفاده از آن برای جلوگیری از جاسوسی نیروهای دشمن به وسیله پهپادها از مراکز نظامی باشد. همچنین از این سیستم می‌توان برای از کار انداختن هواگرد‌های بی‌سرنشین مسلح بهره‌مند شد.

روی آزودو (Roy Azevedo) رئیس کمپانی ریتون می‌گوید:

تا ۵ سال پیش کسی فکر نمی‌کرد که پهپاد‌ها بتوانند تهدیدی برای بشر ایجاد کنند، اما الان ما همواره خبر‌های مبنی بر حمله پهپاد‌ها می‌شنویم. مشتری ما نیز احتمال چنین حملاتی را می‌داد و از ما درخواست سیستم ضد پهپاد را کرد و تنها در عرض ۲ سال، آن را در اختیارشان قرار دادیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی