ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین X-Pro3
تکنولوژی

فوجی‌فیلم دوربین X-Pro3 را معرفی کرد؛ فوکوس خودکار در تاریکی مطلق

دوربین X-Pro3 به صورت ویژه برای عکاسی خیابانی و ژورنالیستی طراحی شده و قادر به فوکوس خودکار در تاریکی مطلق است. جدیدترین عضو خانواده  X-Pro فوجی فیلم از نمایشگر ۳.۵ اینچی با وضوح ۱.۶۵ میلیون نقطه ای برخوردار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۳

دوربین X-Pro3 به صورت ویژه برای عکاسی خیابانی و ژورنالیستی طراحی شده و قادر به فوکوس خودکار در تاریکی مطلق است.

جدیدترین عضو خانواده  X-Pro فوجی فیلم از نمایشگر ۳.۵ اینچی با وضوح ۱.۶۵ میلیون نقطه ای برخوردار است که برای استفاده از آن باید حتما پنل را تا ۹۰ درجه باز کنید در غیر این صورت تنها اطلاعاتی در مورد سرعت شاتر، گشودگی دیافراگم و غیره در پشت آن نمایش داده می شود.

دوربین X-Pro3

فوجی فیلم دلیل این نوع طراحی را حفظ تمرکز عکاس عنوان کرده است:

در صورتی که به جای نمایشگر حواس و نگاهتان متوجه منظره روبرو باشد، بهتر با سوژه ارتباط برقرار کرده و هنرتان را ثبت می کنید

دوربین X-Pro3 از نظر منظره یاب هیبرید (اپتیکال و الکترونیک) هم دستخوش بهینه سازی هایی شده. در حالت رنج فایندر تصویری به نمایش درمی آید از نظر زاویه و ابعاد دقیق نیست اما زمانی که قلق آن دستتان بیاید، سریعتر تصویربرداری خواهید کرد. در صورتی که سیستم الکترونیکی را ترجیح دهید، یک منظره یاب OLED دویست هرتزی سریع با وضوح ۳.۶۹ میلیون نقطه خواهید داشت.

دوربین X-Pro3

دیگر ویژگی های دوربین X-Pro3 با مدل های جدید فوجی فیلم تقریبا مشابه است. این دوربین هم مثل X-T3 به سنسور ۲۶.۱ مگاپیکسلی X-Trans4 و موتور پردازش تصویر چهار هسته ای X-Processor 4 مجهز شده. سازنده به تعداد نقاط فوکوس خودکار اشاره نکرده اما مدعی است AF در نقاط بسیار تاریک با EV منفی 6 نیز عمل می کند. با توجه به ایزوی بین ۸۰ تا ۵۱۲۰۰ این دوربین باید در نور اندک هم تصاویر با کیفیتی ثبت کند.

دوربین X-Pro3 به برخی ترفندهای هوش مصنوعی نیز مجهز شده تا کار برای عکاس ساده تر شود. برای مثال مود جدید HDR چندین تصویر را با هم ترکیب کرده و بدین ترتیب گستره دینامیکی را نسبت به حالت عادی ارتقا می دهد.

دوربین X-Pro3

از نظر فیلمبرداری امکان ثبت ویدیوهای DCI 4K با نرخ ۳۰ فریم یا 1080p با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه وجود دارد. نمایشگر قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه ای دارد اما طراحی آن به گونه ای است که حین تصویر برداری سلفی امکان استفاده از آن وجود ندارد. اسلات حافظه SDXC UHS II، پورت USB-C 3.1 و درگاه میکروفون ۲.۵ میلی متری هم در بدنه گنجانده شده اما خبری از جک هدفون نیست.

در بخش های بالا و پایین بدنه از پالت های تیتانیومی استفاده شده و از طریق فناوری پلاسمای سرد در برابر خط و خش مقاوم شده، تا جایی که فوجی فیلم از آن به عنوان یکی از مقاوم ترین دوربین هایش یاد می کند. X-Pro3 اواخر پاییز و با قیمت ‍۱۸۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی