ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار دانلود اندروید 9؛ نصب روی یک چهارم محصولات اکوسیستم اندرویدی

گوگل اعلام می کند که اندروید 9 تا ماه اوت سال جاری میلادی روی 22.6 درصد از محصولات اکوسیستم اندرویدی نصب شده که نسبت به اندروید 7 و 8 افزایش دو برابری را نشان می ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

گوگل اعلام می کند که اندروید 9 تا ماه اوت سال جاری میلادی روی 22.6 درصد از محصولات اکوسیستم اندرویدی نصب شده که نسبت به اندروید 7 و 8 افزایش دو برابری را نشان می دهد. با این وجود اما نرخ دانلود اندروید همچنان فاصله زیادی با iOS دارد.

آمار فوق یعنی تا پیش از انتشار اندروید 10، کمتر از یک چهارم کاربران اندروید 9 را روی دیوایس اندرویدی خود نصب کرده اند. گوگل در تلاش است تا سازندگان تلفن هوشمند و اپراتورها را وادار به ارائه سریع تر آپدیت های اندروید کند. با وجود پیشرفت چشمگیری که گوگل در این زمینه داشته، باز هم در مقایسه با iOS فرسنگ ها فاصله دارد.

گوگل با انتشار آمار نصب اندروید 9 می خواهد این پیام را برساند که پروژه Treble این شرکت تاثیر معناداری روی سرعت دریافت آپدیت ها گذاشته است. این پروژه اندروید را ماژولار کرده تا آپدیت کردن آن آسانتر شود و یکی از روش هایی است که گوگل با آن به دنبال حل مشکل ارائه کند آپدیت های اندروید است.

گوگل در ادامه گزارش خود آمار نصب اندروید 9 را منتشر کرده است. همانطور که می بینید اندروید پای روی 600 میلیون دیوایس نصب شده که رقم قابل ملاحظه ای محسوب می شود:

آمار نصب اندروید 9 روی دیوایس های اندرویدی

نکته امیدوارکننده دیگر برای گوگل، دست به کار شدن شرکت سامسونگ برای ارائه سریع تر ویرایش بتای جدیدترین ویرایش اندروید برای سری گلکسی است. اتفاقی که نسبت به سال گذشته حدوداً یک ماه زودتر می افتد. نسخه بتا روی محصولاتی که قرار است صادر شوند نصب نمی شود ولی با این وجود گام مثبتی در مسیر ارائه سریع تر آپدیت هاست.

همانطور که گفته شد گوگل موفق شده تعداد گوشی هایی که به جدیدترین سیستم عامل این شرکت آپدیت می شوند را دو برابر کند و به کمک برنامه Project Mainline توانسته وصله های امنیتی کوچک را سریع تر و پیوسته تر به گوشی ها برساند. اقداماتی که به کمتر شدن فاصله با iOS کمک خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی