ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس 990
تکنولوژی

اگزینوس 990 سامسونگ برای پرچمداران سال ۲۰۲۰ معرفی شد

در حالی که کمتر از دو ماه دیگر تا پایان سال جاری میلادی باقیمانده، سامسونگ خبری مهم را به سمع و نظر مخاطبانش رساند و دقایقی پیش از چیپست تازه خود برای گوشی های پرچمدار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۸

در حالی که کمتر از دو ماه دیگر تا پایان سال جاری میلادی باقیمانده، سامسونگ خبری مهم را به سمع و نظر مخاطبانش رساند و دقایقی پیش از چیپست تازه خود برای گوشی های پرچمدار آینده یعنی اگزینوس 990 رونمایی کرد. این چیپست به پردازنده گرافیکی جدیدی مجهز شده است و ضمن برخورداری از عملکرد بهتر نسبت به نسل قبل، از نمایشگرهای دارای نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند.

اگزینوس 990 با کمک لیتوگرافی ۷ نانومتری EUV تولید شده و نسبت به اگزینوس 9820 و اگزینوس 9825 بیست درصد سریع تر بوده و مصرف باتری کمتری دارد. سامسونگ همچنین همزمان با اعلام این خبر مودم جدید خود برای اگزینوس 990 را که از تکنولوژی 5G پشتیبانی می کند با نام اگزینوس مودم 5123 معرفی کرد.

اگزینوس 990

تازه ترین چیپست پرچمدار سامسونگ دو هسته سفارشی قدرتمند، دو واحد کورتکس A76 با عملکرد بالا و یک خوشه چهار هسته ای کورتکس A55 با مصرف انرژی بهینه را شامل می شود.  اگزینوس 990 درست مانند نسل پیشین خود به یک واحد پردازش عصبی دو هسته ای مجهز شده اما این بار DSP یا پردازنده سیگنال دیجیتالی آن بهبود داده شده و طبق ادعای شرکت سامسونگ میتواند بالغ بر ده تریلیون عملیات محاسباتی را در هر ثانیه انجام دهد.

پردازنده عصبی اگزینوس 990 در هر ثانیه ۱۰ تریلیون محاسبه را انجام می دهد

برای بهبود امنیت و کاهش مصرف انرژی نیز پردازنده عصبی به کار رفته در اگزینوس 990 حالا به صورت بومی قابلیت هایی را در حوزه هوش مصنوعی دریافت کرده و این یعنی چیپست مورد بحث میتواند به جای وابستگی به شبکه یا سرور دیتای مختلف را راسا و به صورت مستقل پردازش کند. به لطف این قابلیت نیز انتظار می رود که تشخیص چهره و صحنه ها با کمک این قطعه سیلیکونی ساده تر از قبل شود.

اگزینوس مودم 5123 نیز یکی از سریع ترین ها در میان چیپ های مودم 5G به شمار می رود. این چیپ با کمک فرایند ۷ نانومتری EUV ساخته شده و طبق وعده شرکت سازنده اش تقریبا از تمامی شبکه ها پشتیبانی می کند و میتواند به سرعت ۳ گیگابیت بر ثانیه داون لینک یا اتصال پایینی دست پیدا کند. در شبکه های 5G نیز این مودم می تواند به بیشینه سرعت داون لینک ۵.۱ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.

اگزینوس 990 همچنین میتواند از پهنای باند حافظه با نرخ دیتای LPDDR5، نمایشگرهای دارای نرخ رفرش تا ۱۲۰ هرتز و تلفن های هوشمند با دوربین های تا ۱۰۸ مگاپیکسلی پشتیبانی کند. تولید انبوه این تراشه و مودم 5123 احتمالا از پایان امسال آغاز می شود و انتظار می رود که در گلکسی اس 11 شاهد استفاده از آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۷ آبان ۱۳۹۸

    فکر کنم این چیپست اندازه Xbox one قدرت داشته باشه!

مطالب پیشنهادی