ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

61a578a6-toyota-e-racer-concept-4
خودرو

کانسپت تویوتا e-Racer معرفی شد؛ اتومبیلی با تاکید بر لذت رانندگی در آینده

این روزها نمایشگاه خودروی توکیو در کانون توجه بسیاری از رسانه ها و نشریات فعال در حوزه حمل و نقل قرار گرفته است. مثل سال های گذشته، امسال نیز خودروسازان ژاپنی دست پر به این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ آبان ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

این روزها نمایشگاه خودروی توکیو در کانون توجه بسیاری از رسانه ها و نشریات فعال در حوزه حمل و نقل قرار گرفته است. مثل سال های گذشته، امسال نیز خودروسازان ژاپنی دست پر به این نمایشگاه آمده و از مدل های عمدتا مفهومی متعددی رونمایی کرده اند.

تویوتا یکی از شرکت های ژاپنی است که در چهل و ششمین دوره از نمایشگاه خودروی توکیو حضوری پر رنگ دارد. این کمپانی چند روز پیش اعلام کرده بود یک اتومبیل کوچک دو نفره برقی و چند ربات و ویلچر را در غرفه خود به نمایش خواهد گذاشت.

حال با افتتاح نمایشگاه خودروی توکیو، تویوتا علاقه مندان خود را به نوعی غافلگیر کرده و از مفهومی جدیدی به نام e-Racer نیز پرده برداری کرده است. این خودرو تصویری از اتومبیل های آینده که در آنها بیش از هر چیز دیگر، بر لذت رانندگی تاکید خواهد شد، ارایه می کند.

تویوتا e-Racer طراحی خلاقانه و مدرنی دارد و همانگونه که از نامش پیداست، از پیشرانه ای الکتریکی بهره می برد. این خودرو با کابین روباز طراحی شده و در آن اثری از شیشه جلو دیده نمی شود. بدنه e-Racer کنتراستی جالب از رنگ تیره و نقره ای دارد. چرخ های این کانسپت ابعاد بزرگی داشته و چراغ های اصلی آن در جلو و عقب را نوارهای باریک C شکل تشکیل می دهند.

4b18dcea-toyota-e-racer-concept-1

صندلی راننده درست در وسط بدنه تویوتا e-Racer قرار دارد. فرمان این اتومبیل اسپرت کوچک شباهتی به مدل های کنونی نداشته و خودروهای موجود در فیلم های علمی-تخیلی را در ذهن تداعی می کند. روی قسمت مرکزی فرمان چیزی شبیه به نمایشگر دیجیتال به چشم می خورد که البته به گفته تویوتا در حقیقت یک "عینک دیجیتال مخصوص" است.

da5ee4ef-toyota-e-racer-concept-7

آنطور که خودروساز ژاپنی اعلام کرده، راننده با پوشیدن این عینک می تواند اطلاعاتی از قبیل سرعت، دنده انتخاب شده و وضعیت شارژ باتری را مشاهده کند. علاوه بر این، عینک مذکور به تکنولوژی واقعیت افزوده نیز مجهز بوده و قادر است رانندگی در مسابقات اتومبیلرانی، رانندگی در زیر آب یا رانندگی در یک شهر مدرن را برای راننده شبیه سازی کند.

82e461c3-toyota-e-racer-concept-3

جدیدترین مفهومی تویوتا با احتساب راننده توانایی حمل دو نفر را دارد. صندلی سرنشین دوم دقیقا در پشت صندلی راننده نصب شده و او هم می تواند با استفاده از هدست یا نمایشگر موجود روی میله ضخیمی که از روی کابین عبور کرده، در دنیای واقعیت افزوده غرق شود.

a0933aac-toyota-e-racer-concept-9

متاسفانه درباره مشخصات پیشرانه تویوتا e-Racer حرفی به میان نیامده است. با توجه به طراحی و بدنه خاص این خودرو بعید به نظر می رسد که روزی شاهد تولید و عرضه انبوه آن باشیم.

983361ae-toyota-e-racer-concept-8

نکته حائز اهمیت اینکه در زمان رونمایی آقای آکیو تویودا مدیرعامل تویوتا در اظهارنظری بسیاری جالب گفته اختراع اتومبیل باعث شد در ایالات متحده 15 میلیون اسب با وسایل نقلیه جایگزین شوند؛ اما با وجود این اسب های مسابقه ای کماکان به حیات خود ادامه می دهند.

صحبت های آقای تویودا به معنای این است که خیال به اصطلاح عشق ماشین ها باید راحت باشد. علی رغم اینکه اتومبیل های آینده عمدتا الکتریکی و خودران خواهند بود، اما مدل های اسپرت و هیجان انگیز هرگز کنار گذاشته نمی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی