ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صدور حکم ۳ سال زندان برای دانشجوی چینی به خاطر قاچاق آیفون

یک فرد چینی به نام «Quan Jiang» روز سه شنبه به خاطر همکاری در تعویض آیفون تقلبی با اصل و قاچاق آنها به چین، به 37 ماه حبس در زندان فدرال آمریکا محکوم شد. متهم ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

یک فرد چینی به نام «Quan Jiang» روز سه شنبه به خاطر همکاری در تعویض آیفون تقلبی با اصل و قاچاق آنها به چین، به 37 ماه حبس در زندان فدرال آمریکا محکوم شد. متهم از این روش خسارتی تقریباً یک میلیون دلاری به اپل زده است.

اوایل سال جاری میلادی، «Jiang» و یکی از دانشجویان پیشین دانشگاه ایالتی اورگن به نام «Yangyang Zhou»، به جرم سوءاستفاده از قوانین گارانتی اپل و تعویض هزاران آیفون جعلی با اصل و ارسال آنها به چین دستگیر شدند. اپل میزان خسارت هایی که از این روش به این شرکت وارده شده را 895800 دلار برآورد کرده است.

اولین جلسه دادگاه «Zhou» روز جمعه برگزار شد و بازرسان فدرال اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا (CBP) مدعی شدند او به همراه متهم دیگر، چندین محموله از آیفون های تقلبی را از چین تحویل گرفته اند و آنها را به طور غیرقانونی با نمونه اصل در خاک آمریکا تعویض کرده اند.

دستگیری دو چینی به خاطر قاچاق قطعات آیفون
جعبه های آیفون های تقلبی که در خانه Zhou کشف شده اند.

بین ژانویه 2016 تا فوریه 2018، «Jiang» با دریافت 20 الی 30 آیفون تقلبی در هر محموله از طریق رابط های خود در هنگ کنگ، آنها را در اپل استور با آیفون های اصل تعویض می کرده است. وی سپس آیفون های اصل را به چین می فرستاده تا مادرش سود حاصل از فروش آنها را به حسابش واریز کند.

مامورین مرزی آمریکا آوریل سال 2017 و پس از کشف یک محموله شامل 28 آیفون 6 که به آدرس «Zhou» ارسال شده بودند، به او مشکوک شدند. شش ماه بعد یک محموله دیگر شامل 25 آیفون 7 کشف شد. اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا دستور ضبط هر دو محموله را داد و با وجود اخطارهایی که این اداره و اپل به هر دو متهم داده بودند، سه محموله دیگر که در هر کدام 29 آیفون جاسازی شده بود، در نوامبر سال 2017 کشف و ضبط شدند.

«Jiang» تا پیش از دستگیری دریافت هرگونه اخطار از اداره گمرک آمریکا و اپل را تکذیب کرد. او بعداً اعتراف کرد که از محموله های قاچاق آیفون و همچنین غیرقانونی بودن کار خود باخبر بوده است.

گزارش شده «Jiang» در مجموع بیش از 2 هزار آیفون تقلبی را در بازه دو ساله به آمریکا قاچاق کرده. او از این تعداد حدوداً 1500 آیفون را تعویض کرده و در ازای اینکار سود تقریبی به ارزش 600 دلار برای هر آیفون به جیب زده است.

هنوز معلوم نیست «Zhou» با اتهاماتی همانند «Jiang» روبرو خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی