ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 11 و آیفون 11 پرو تا چه عمقی در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کنند؟ [تماشا کنید]

آیفون 11 و آیفون 11 پرو کاملاً ضدآب نیستند و مقاومت آنها در حد ریختن یک لیوان چای یا افتادن در استخر آب عنوان شده. اما این دو گوشی در عمل تا چه عمقی می ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

آیفون 11 و آیفون 11 پرو کاملاً ضدآب نیستند و مقاومت آنها در حد ریختن یک لیوان چای یا افتادن در استخر آب عنوان شده. اما این دو گوشی در عمل تا چه عمقی می توانند در برابر آب دوام بیاورند؟ سایت CNET با بردن آیفون 11 و مدل پرو تا عمق 12 متری آب، به این سوال پاسخ می دهد.

به گفته اپل، آیفون 11 گواهینامه IP68 را دارد؛ یعنی این گوشی تا عمق 2 متری آب به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت می کند. آیفون 11 پرو و مدل پرو مکس نیز همین گواهینامه را دارند ولی تا عمق بیشتری (4 متر) کارایی خود را حفظ می کنند.

سایت CNET آزمایشی را ترتیب داده تا ببیند خانواده آیفون 11 واقعا چقدر می توانند در برابر نفوذ آب مقاومت کنند که در ادامه مشاهده می کنید:

کارشناسان سایت مذکور برای بردن آیفون 11 و مدل پرو به زیر آب از پهپاد زیر آبی شرکت Sofar Ocean Technologies به نام Trident استفاده کردند. این پهپاد می تواند تا عمق 100 متری زیر آب رفته و با آیفون کنترل می شود. در ادامه جزییات آزمایش را می خوانید.

آزمایش اول: عمق 4 متری

در اولین آزمایش صحت ادعای اپل در رابطه با مقاومت آیفون 11 پرو در برابر نفوذ آب تا عمق 4 متری و به مدت 30 دقیقه آزمایش شد. آیفون 11 تا نصف این عمق در برابر آب مقاومت می کند؛ بنابراین پیش بینی عملکرد این مدل در عمق 4 متری کار دشواری بود.

پهپاد پس از 30 دقیقه آیفون ها را به سطح آب آورد و کارشناس سایت مذکور پس از خشک کردن آیفون ها با حوله، متوجه شد نمایشگر در هر دو مدل کار می کند و اثری از بخار در لنز دوربین پشتی و سلفی نیست.

دکمه ها و اسپیکرها به خوبی کار می کردند؛ البته داخل اسپیکر آیفون 11 کمی آب رفته بود و در خروجی تاثیر گذاشته بود. صدای اسپیکر آیفون 11 پرو نیز با اینکه دیستورشن داشت ولی صداها را نسبت به اسپیکر آیفون 11 با ولوم بلندتری پخش می کرد.

آزمایش دوم: عمق 8 متری

برای دومین آزمایش عمق دو برابر شد و پس از گذشت نیم ساعت گوشی ها به سطح آب آمدند. باز هم نمایشگر در هر دو مدل به خوبی کار می کرد و در لنز دوربین ها هیچ اثری از بخار گرفتگی یا نفوذ آب دیده نمی شد و در عکس ها نیز هیچ چیز غیرعادی به چشم نمی خورد. اسپیکرها هم به درستی کار می کردند؛ ولی مثل آزمایش اول، اسپیکر آیفون 11 صدای نرم تری داشت.

آزمایش سوم: عمق 12 متری

با توجه به اینکه آیفون 11 و مدل پرو از دو آزمایش قبل سربلند بیرون آمده بودند، بردن آنها به عمق بیشتر دور از انتظار نبود. در این تست پهپاد Trident شیرجه آخر را زد و آیفون ها را به عمق 12 متری و کف دریا برد.

پس از گذشت چند دقیقه نمایشگر آیفون 11 پرو از شمارش معکوس به صفحه دیگری در اپلیکیشن Clock رفت. همانند دو آزمایش قبلی، آیفون ها پس از گذشت نیم ساعت به سطح آب آورده شدند و این بار نیز بر خلاف انتظار، هر دو گوشی عملکرد خود را حفظ کرده بودند و انگار تازه از جعبه درآمده بودند. البته اسپیکر هر دو گوشی صدای بمی را پخش می کرد.

پس از انجام آزمایش هر دو آیفون خشک شدند و سپس به مدت سه روز یا 72 ساعت خاموش ماندند. پس از سه روز دوربین، میکروفون، اسپیکر و همچنین امکان شارژ شدن گوشی ها تست شد.

کارشناس سایت CNET  از اینکه آیفون ها همچنان به درستی کار می کردند غافلگیر شده بود. تنها قسمتی که به نظر می رسید عملکرد اولیه خود را از دست داده، اسپیکر بود که هم در آیفون 11 و هم در مدل پرو شفافیت اولیه را نداشت و صداها در آخرین ولوم نرم تر حس شده و با چند دسیبل کمتر پخش می شدند.

با وجود مقاومت خوب سری آیفون 11 و مدل پرو در برابر نفوذ آب، اپل نفوذ آب به گوشی را تحت پوشش گارانتی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Farcry2249
    Farcry2249 | ۲ آبان ۱۳۹۸

    کیفیت اتفاقی نیست.

مطالب پیشنهادی