ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

۱۰۰ هزار پوند در ازای چهره شما؛ آگهی عجیب شرکت انگلیسی برای ساخت ربات های جدیدش

یک شرکت تولیدی انگلیسی به نام Geomiq وعده داده مبلغ ۱۰۰ هزار دلار را به عنوان پاداش به فردی پرداخت خواهد کرد که بپذیرد چهره خود را به عنوان مدل برای ساخت ربات های جدید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

یک شرکت تولیدی انگلیسی به نام Geomiq وعده داده مبلغ ۱۰۰ هزار دلار را به عنوان پاداش به فردی پرداخت خواهد کرد که بپذیرد چهره خود را به عنوان مدل برای ساخت ربات های جدید در اختیار آن بگذارد. این ربات ها که قرار است برای نگهداری از سالمندان ساخته شوند سال آینده رونمایی می شوند و نکته دیگر اینکه همه داوطلبین جایزه ۱۰۰ هزار پوندی را دریافت نخواهند کرد و افرادی که موفق به دریافت این مبلغ شوند باید کلیه حقوق معنوی استفاده از ظاهرشان را به Geomiq واگذار کنند.

این شرکت در بیانیه خبری خود پیرامون این پروژه آورده است:

چند هفته پیش یک شرکت رباتیک با ما وارد مذاکره شد تا ساخت ربات انسان نمای خود را که مدت ها بود روی آن کار میکرد به اتمام برساند. به خاطر توافقی که با این شرکت و سرمایه گذاران آن صورت گرفته از ارائه جزئیات در این باره معذوریم اما صرفا کافیست بدانید که ما قرار است در این پروژه چه کار کنیم.

در ادامه متن این بیانیه Geomiq خاطرنشان کرده که برنده باید چهره ای «دوستانه و صمیمی» باشد. در این مرحله البته همه چیز کاملا محرمانه است اما این اطمینان به علاقمندان داده شده که کاندیداهای برتر جزئیات بیشتری را در این باره دریافت خواهند کرد.

Geomiq در ادامه آورده است:

ما می دانیم که این یک درخواست به شدت عجیب است و ارائه مجوز استفاده از چهره شما تصمیم بزرگی محسوب می شود با این حال هرکسی که فکر می کند میتواند در این پروژه مشارکت کند کافیست درخواست خود را به همراه تصاویری از چهره اش به آدرس faces@geomiq.com ارسال کند.

ربات
ربات انسان نمای سوفیا

در نظر داشته باشید که اولین بار نیست شرکت ها از چهره انسان به عنوان الگویی برای ساخت ربات های خود استفاده می کنند. چندی پیش شرکت رباتیک هنسون در هنگ کنگ نیز ربات انسان نمای خود به نام سوفیا را با الهام از چهره Audrey Hepburn هنرپیشه ساخت.

در سال ۲۰۱۷ که سوفیا رونمایی شد جنجال خبری زیادی را به پا کرد و نامش را به عنوان اولین رباتی که توانسته شهروندی یک کشور را دریافت کند به ثبت رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ℳԊT
    ℳԊT | ۱ فروردین ۱۳۹۹

    با 100.000 پوند صورتم که سهله ، مجوز استفاده از اثر انگشت و عنبیه چشمم هم میدم ???

  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۳ آبان ۱۳۹۸

    من چهره ام خیلی دوستانس? بفرستم؟ فقط چطوری پول رو میرسونند دستم ؟? ?

مطالب پیشنهادی