ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نیسان آریا معرفی شد؛ رونمایی از کراس اوور برقی ساخت نیسان در آستانه سال 2020

کانسپت نیسان آریا به عنوان یک کراس اوور برقی در نمایشگاه خودروی توکیو رسما معرفی شد. این کانسپت پایه کراس اوورهای تولیدی نیسان در 2 سال آینده خواهند بود. آریا طولی برابر با 4.6 متر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

کانسپت نیسان آریا به عنوان یک کراس اوور برقی در نمایشگاه خودروی توکیو رسما معرفی شد. این کانسپت پایه کراس اوورهای تولیدی نیسان در 2 سال آینده خواهند بود. آریا طولی برابر با 4.6 متر و پهنای معادل 1.92 متر دارد که کمی کوچک تر از نیسان X-Trail اما پهن تر از آن است. همچنین سقف آن نیز در حدود 100 میلی متر کوتاه تر است.

نیسان می گوید با رونمایی از این کانسپت به دنبال تغییرات اساسی در فلسفه طراحی خود بوده است. نیسان قول داده تا این طراحی بدنه و همینطور طراحی داخلی راه خود را به روی خط تولید این شرکت باز کند.

آلفونسو آلبایسا سر طراح شرکت نیسان می گوید: «زمانی که نیسان یک نام واقعی برای کانسپت خود انتخاب می کند بدین معنا است که با یک مدل تولیدی طرف هستیم. این کانسپت بر پایه پلت فرم مخصوص خودروهای برقی رنو-نیسان-میتسوبیشی قرار گرفته که در مدل های آینده دو شرکت دیگر نیز استفاده خواهد شد.»

آلبایسا در ادامه می گوید: "در زمان طراحی این کانسپت می خواستیم فرهنگ ژاپنی را به نمایش بگذاریم. در نمای جلو شاهد طراحی آینده نگرانه خودروهای برقی هستیم و داخل اتاق را نیز با دستان باز طراحی کردیم.»

آریا از دیگر کانسپت های این شرکت یعنی IMx و IMs الهام گرفته است. نوارهای LED این کانسپت جلو پنجره V  شکل نیسان را تداعی می کنند.

آرم چراغ دار نیسان و طرح هندسی مشکی رنگ جلو پنجره که سنسورهای رانندگی خودران را مخفی می کنند از دیگر ویژگی های این بخش به شمار می روند.

ستون های C خمیده نیز ظاهر یک کراس اوور کوپه مانند را به آریا داده اند. در نمای عقب نیز شاهد کار شدن یک چراغ یک تکه در سرتاسر عرض خودرو هستیم.

نیسان از طراحی مینیمال در داخل اتاق این کانسپت استفاده کرده است. تنها دکمه های فیزیکی برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع در وسط داشبور و یک کلید چرخشی برای تنظیمات صفحه نمایش 12.3 اینچی کار شده است.

همچنین این کانسپت به سیستم رانندگی خودران شرکت نیسان یعنی "ProPilot 2.0" مجهز است که امکان رانندگی خودران در مسیر تک خطه با قابلیت سبقت گیری خودران بر اساس اطلاعات ناوبری را دارد. به علاوه مالک خودرو می تواند اتاق خودرو را پیش از حضور در آن سرد و یا گرم کند.

کانسپت نیسان

این کانسپت نیسان از دو موتور الکتریکی به ازای هر محور نیرو می گیرد و بسته باتری نیز دقیقا در بخش کف خودرو قرار داده شده است. با این وجود در حال حاضر اطلاعات دقیقی از میزان قدرت و برد حرکتی آن منتشر نشده است.

پیش از این در مطالبی به معرفی کانسپت های جدید شرکت نیسان پرداخته بودیم که می توانید در اینجا و اینجا مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • hakhamaneshs
    hakhamaneshs | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    هم نامش بسی زیباست و هم نامش

  • Meysam.n
    Meysam.n | ۲ آبان ۱۳۹۸

    حالا چرا اسمشو آریا گذاشتن؟??

    • آریا
      آریا | ۳ آبان ۱۳۹۸

      کلا نیسان اسمهای اینجوری زیاد داره. مثل قشقایی

    • hakhamaneshs
      hakhamaneshs | ۱ مرداد ۱۳۹۹

      چون ب دنبال نامی بودند ک گذشته ی با شکوهی داشت هباشد ک نشان از پیشینه ی با شکوه نیسان دارد

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲ آبان ۱۳۹۸

    جلو و داخل زيبا ولي عقب شلوغ و پر خطوط

مطالب پیشنهادی