ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درآمدهای مایکروسافت
تکنولوژی

گزارش مالی مایکروسافت برای سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۰ منتشر شد

روز گذشته مایکروسافت گزارش مالی سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۰ خود را منتشر کرد و نتایج آنطور که این شرکت خبر داده فراتر از حد انتظار بوده اند. طبق این گزارش، درآمد مایکروسافت در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

روز گذشته مایکروسافت گزارش مالی سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۰ خود را منتشر کرد و نتایج آنطور که این شرکت خبر داده فراتر از حد انتظار بوده اند.

طبق این گزارش، درآمد مایکروسافت در نخستین فصل از سال مالی ۲۰۲۰ (منتهی به ۳۰ سپتامبر) ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد. گفته شده کسب و کار کمپانی مورد بحث در بخش کلاود عمومی آژور با رشد درآمد ۵۹ درصدی روبرو بوده که البته از رقم ۶۴ درصدی ثبت شده برای آن در فصل قبل کمی پایین تر است.

امی هود مدیر ارشد مالی مایکروسافت روز چهارشنبه این هفته به تحلیلگران اقتصادی چنین گفت:

ما انتظار داریم که آژور خصوصا در بخش مصرفی با افزایش حاشیه سود روبرو باشد.

اما در سه ماهه نخست سال مالی جاری، اصلی ترین منبع درآمد مایکروسافت More Personal Computing بود که در واقع همان هسته سنتی این شرکت به شمار می رود.

این بخش که شامل ویندوز، سرفیس، تبلیغات سرچ و گیمینگ می شود، در بازه یاد شده درآمدی برابر با ۱۱.۱۳ میلیارد دلار را عاید مایکروسافت کرد. گفتنی است درآمد ویندوزی مایکروسافت از شرکت های سازنده لپ تاپ نیز رشد همزمان با پایان یافتن پشتیبانی این شرکت از ویندوز ۷ رشد قابل توجه ۱۹ درصدی را تجربه کرد.

درآمدهای مایکروسافت

درآمدهای مایکروسافت از محصولات تجاری ویندوز و سرویس های تحت کلاود آن نیز رشد ۲۶ درصدی را در فصل نخست سال مالی ۲۰۲۰ تجربه کرد؛ این در حالیست که یک سال پیش این رقم برابر با ۱۲ درصد بود.

نرم افزارهای اداری و واحد پردازش کسب و کار مایکروسافت شامل آفیس، لینکداین و داینمیکس هم درآمدی در حدود ۱۱.۰۸ میلیارد دلار را عاید غول نرم افزاری ساکن ردموند کردند. در این بازه همزمان با شکسته شدن مرز ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه برای آفیس ۳۶۵ تجاری، رشد این کسب و کار نیز کاهش یافته و به رقم ۲۱ درصد رسید. همزمان اما مایکروسافت از افزایش ۹.۵ درصدی تعداد مشترکان مصرفی آفیس ۳۶۵ خبر داد که هم اکنون برابر با ۳۵.۶ میلیون نفر است.

مایکروسافت از این پس درآمدهایش از بخش گیمینگ را اعلام نمی کند

بخش کلاود هوشمند مایکروسافت شامل آژور، ویندوز سرور، SQL Server، سیستم سنتر و گیت هاب نیز ۱۰.۸۵ میلیارد لار از درآمدهای مایکروسافت در این فصل را به خود اختصاص دادند.

ماه گذشته مایکروسافت خبر داد که دیگر درآمدهایش از بخش گیمینگ را در گزارش های مالی خود اعلام نمی کند و در عوض میزان رشد درآمدهایش از محتوا و سرویس های اکس باکس را به سمع و نظر سرمایه گذاران می رساند (البته اداره بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنان در جریان جزئیات درآمدهای گیمینگ مایکروسافت قرار خواهد گرفت). مایکروسافت در گزارش مالی سه ماهه نخست ۲۰۲۰ خود اعلام کرده که درآمدهایش از محتوا و سرویس های اکس باکس تقریبا تغییری نسبت به فصل قبل نداشته است، این در حالیست که سال قبل و درآمدهای مایکروسافت در این بخش، به خاطر بازی فورتنایت رشدی ۳۶ درصدی را تجربه کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی