ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل برای مدیریت زمان استفاده از گوشی چندین اپ خلاقانه منتشر کرد

گوگل به عنوان بخشی از برنامه تندرستی دیجیتال (Digital Wellbeing) خود چندین اپلیکیشن آزمایشی و خلاقانه را برای مدیریت زمان استفاده از گوشی و برقراری توازن بین تکنولوژی و زندگی منتشر کرده است. سایت Android ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

گوگل به عنوان بخشی از برنامه تندرستی دیجیتال (Digital Wellbeing) خود چندین اپلیکیشن آزمایشی و خلاقانه را برای مدیریت زمان استفاده از گوشی و برقراری توازن بین تکنولوژی و زندگی منتشر کرده است.

سایت Android Police گزارش می کند که گوگل چندین اپلیکیشن آزمایشی برای تندرستی دیجیتال در پلی استور منتشر کرده است. اولین اپلیکیشن Unlock Clock نام داشته و با نمایش تعداد دفعات باز کردن قفل صفحه در روز، به کاربر یادآوری می کند تا زمان استفاده از گوشی را مدیریت کند. این اپ در واقع یک والپیپر زنده است و پس از نصب می توان آنرا در Google Wallpapers به عنوان تصویر پس زمینه انتخاب کرد.

اپ Unlock Clock گوگل

اپلیکیشن بعدی Post Box نام داشته و در نحوه دریافت نوتیفیکیشن ها تغییراتی ایجاد می کند. به کمک این اپ می توان در روز یک یا حداکثر 4 زمان را برای دریافت همه نوتیفیکیشن ها تعیین کرد. کاربر می تواند در صورت نیاز همه نوتیفیکیشن ها را به کمک گزینه «I need to see my notifications now» در هر زمانی ببیند.

اپلیکیشن بعدی گوگل برای تندرستی دیجیتال Morph نام گرفته و در واقع یک لانچر است که اپ ها را با توجه به ساعت یا مکان کاربر نمایش می دهد. این اپ قابلیت مشخص کردن محل کار و منزل و همچنین روزهای تعطیل (Holiday) برای وقت گذرانی بیشتر با عزیزان را دارد.

اپ Morph گوگل برای تندرستی دیجیتال

گوگل برای اینکه وقت بیشتری را به صحبت کردن با دیگران اختصاص دهید، اپلیکیشن We Flip را توسعه داده است. با این اپ کاربر و دوستانش وارد یک پارتی شده و تعداد دفعات باز کردن قفل صفحه اندازه گیری می شود. اگر یکی از اعضای گروه قفل گوشی خود را باز کند، پارتی متوقف شده و اعضای گروه خلاصه عملکرد خود را می بینند. این اپ قابلیت جالبی برای افراد متقلب دارد که تعداد دفعات نگاه کردن کاربر به گوشی را هم ثبت می کند.

آخرین اپلیکیشن در برنامه تندرستی دیجیتال آزمایشی گوگل، Desert Island نام دارد. این اپ برای تمرکز کردن روی برنامه های ضروری برای کارهای خاص در زمان مشخصی از روز توسعه داده شده است. کاربر می تواند نهایتاً 7 اپ ضروری را انتخاب کرده و در طول 24 ساعت فقط از آنها استفاده کند.

اپ Desert Island گوگل

البته امکان استفاده از تمام اپ های موبایل همچنان وجود دارد ولی اپلیکیشن Desert Island تعداد دفعات استفاده از آنها را ثبت کرده و در گزارش نهایی خود به کاربر نشان می دهد. این اپ نیز مثل اپ Morph یک لانچر بوده و به دلیل تغییر هوم اسکرین گوشی، ممکن است کاربران را از استفاده کردن از آن منصرف کند.

گوگل می خواهد با توسعه برنامه های تندرستی دیجیتال خود که جنبه آزمایشی دارند، برنامه نویسان را تشویق به توسعه اپ های تندرستی دیجیتال کند. غول موتورهای جستجو می گوید با همکاری تعداد بیشتری از کاربران در این برنامه، می توان تکنولوژی های بهتری را برای کاربران ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Danial Mirson
    Danial Mirson | ۲ آبان ۱۳۹۸

    ایول واقعا من استفاده کردم از اولین اپ محشره

مطالب پیشنهادی