ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دورخیز اسپیس ایکس برای آزمایش کپسول کرو دراگون در هفته آینده

طبق گزارشات اسپیس ایکس قصد دارد هفته آتی کپسول «کرو دراگون» (Crew Dragon) را آزمایش کند. این کپسول ماه آوریل سال جاری میلادی آزمایش شده بود ولی به دلیل نقص در سیستم ها منفجر شد. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ آبان ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

طبق گزارشات اسپیس ایکس قصد دارد هفته آتی کپسول «کرو دراگون» (Crew Dragon) را آزمایش کند. این کپسول ماه آوریل سال جاری میلادی آزمایش شده بود ولی به دلیل نقص در سیستم ها منفجر شد.

به گزارش خبرگزاری CNBC، اسپیس ایکس قصد دارد در تاریخ 2 نوامبر (11 آبان) تست ثابت یا استاتیک کپسول را در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام دهد. در این آزمایش با متصل کردن کپسول و موتور روی زمین، شبیه سازی پرتاب انجام می گیرد.

اسپیس ایکس زمان دقیق پرتاب را مشخص نکرده ولی با انتشار یک توییت جدید، ویدیویی از سیستم آپگرید شده فرار اضطراری (Launch Escape System) را نمایش داد:

سیستم Launch Excape کپسول کرو دراگون

ماه آوریل سال جاری میلادی نقص در کپسول بدون سرنشین کرو دراگون سبب انفجار آن شد. اسپیس ایکس نشت سوخت در جایی بین سیستم لغو پرتاب و سیستم های مانور مداری را عامل این انفجار دانست و قسمت معیوب را مجدداً از نو طراحی کرد.

کپسول کرو دراگون قرار است در هر ماموریت حداکثر هفت سرنشین را به ایستگاه فضایی بین المللی حمل کند. ماه مارس سال جاری میلادی این کپسول بدون سرنشین به طور موفقیت آمیز در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفت و به زمین بازگشت.

اگر اوضاع در این آزمایش خوب پیش برود، اسپیس ایکس فاز بعدی آزمایش یعنی سیستم لغو پرتاب حین پرواز را آزمایش خواهد کرد. این شرکت قصد دارد حداقل 10 مرتبه سیستم چتر کپسول را تست کرده و اوایل سال آینده میلادی آزمایش سرنشین دار به نام Demo-2 را ترتیب دهد.

همزمان شرکت بوئینگ نیز به دنبال پرتاب آزمایشی کپسول بدون سرنشین خود به نام استارلاینر (Starliner) به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی در ماه دسامبر است. بوئینگ و اسپیس ایکس در قرارداد با ناسا و تحت برنامه Commercial Crew پروازهای فضایی سرنشین دار انجام می دهند. البته نقص در کپسول های هر دو کمپانی سبب تاخیرهای پی در پی در پرتاب های سرنشین دار شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی