ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی فولد
تکنولوژی

کدام شرکت ها ایده ساخت گوشی تاشو را در سر دارند

گوشی های هوشمند آماده اند تا در پنج سال آینده صنعت موبایل را دگرگون کنند. علاوه بر سامسونگ دیگر تولیدکنندگان موبایل نیز از گوشی های تاشو خود رونمایی کرده اند یا شایعه شده که قصد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ آبان ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

گوشی های هوشمند آماده اند تا در پنج سال آینده صنعت موبایل را دگرگون کنند. علاوه بر سامسونگ دیگر تولیدکنندگان موبایل نیز از گوشی های تاشو خود رونمایی کرده اند یا شایعه شده که قصد ساخت چنین محصولی را دارند. این موبایل ها صرفا اشاره ای مختصر دارند به آنچه قرار است طی سال های آینده وارد بازار شود. هرچه ضخامت یک گوشی تاشو کمتر می شود بهتر می تواند مصرف باتری خود را مدیریت و اپلیکیشن ها را در ابعاد مختلف نمایشگر اجرا نماید. در ادامه شما را با طرح گوشی های تاشویی آشنا می کنیم که یا رنگ واقعیت به خود گرفته اند یا در مرحله توسعه هستند و به زودی وارد بازار می شوند.

گلکسی فولد سامسونگ

گوشی تاشو سامسونگ

گلکسی فولد سامسونگ که با قیمت ۲ هزار دلار در بازار موجود است به یک نمایشگر ثانویه ۴.۶ اینچی مجهز شده که همزمان نقش کاور آن را نیز ایفا می کند. هر زمان که بخواهید محتوا را روی سطح بزرگ تری مشاهده کنید کافیست گوشی را باز کنید تا به اندازه یک تبلت ۷.۳ اینچی در بیاید. گلکسی فولد همچنین شش دوربین دارد؛ در بخش پشتی بدنه یک آرایه دوربین سه گانه درست مانند گلکسی اس ۱۰ خودنمایی می کند و در قسمت جلویی هم یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی دیده می شود. وقتی گوشی را به حالت  تبلت در می آورید دو دوربین دیگر نیز در بخش داخلی دستگاه به چشم خواهند خورد: یکی دوربین سلفی و دیگری لنز عمق سنج ۸ مگاپیکسلی.

Motorola Razr

موتورولا ریزر

در ۱۷ اکتبر امسال موتورولا دعوت نامه های مربوط به رویدادی را برای خبرنگاران ارسال کرد که قرار است در ۱۳ام ماه نوامبر (یعنی ۲۲ آبان ماه) برگزار شود و در جریان آن طبق آنچه در دعوتنامه آمده است از «یک محصول نمادین باز طراحی شده مورد انتظار» رونمایی شود. البته فعلا هیچ چیز مشخص نیست اما پیش بینی می شود که این شرکت از نسخه به روز رسانی شده موتورولا ریزر با نمایشگر تاشو رونمایی کند. تصویری که در بالا می بینید رندر کامپیوتری از ظاهری است که انتظار می رود این موبایل داشته باشد.

هواوی میت X

هواوی میت X

در دوره ای به سر می بریم که ترند گوشی های تاشو و تکنولوژی 5G حسابی داغ است و هواوی میت X هر دویشان را دارد. این گوشی در حالت بسته یک نمایشگر ۶.۶ اینچی دارد و وقتی باز می شود یک نمایشگر اولد ۸ اینچی را پیش رویتان قرار خواهد داد. دستگاه همانطور که اشاره کردیم از شبکه مخابراتی 5G پشتیبانی می کند که طبق گفته ها چهار برابر سریع تر از 4G است. یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و دوربین اصلی سه گانه دیگر امکانات این گوشی را تشکیل می دهند. اما ایراد اصلی گوشی تاشوی هواوی قیمت آن است. شرکت سازنده برچسب قیمتی ۲۲۹۹ یورو یا ۲۶۰۰ دلار را برای آن در نظر گرفته است که بسیاری از کاربران توان پرداخت آن را ندارند.

رویول فلکس پای

گوشی تاشو رویول فلکس پای

این موبایل در مهرماه سال ۲۰۱۸ معرفی شد و میتوان آن را اولین گوشی تاشوی تجاری دنیا خواند چراکه با فاصله اندکی از زمان معرفی با قیمت ۱۳۰۰ دلار وارد بازار شود. رویول فلکس پای به یک نمایشگر اولد ۷.۸ اینچی مجهز شده که پس از تا شدن ابعاد آن به ۴ اینچ می رسد و سیستم عامل اختصاصی خود به نام Water را دارد که البته بر پایه اندروید ۹ طراحی شده. شرکت سازنده دو دوربین ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی را هم برای این موبایل در نظر گرفته است و توان پردازشی آن از چیپست ۷ نانومتری اسنپدراگون 8150 تامین می شود که ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراهی اش می کنند.

TCL

گوشی تاشو TCL

شرکت چینی TCL که بیشتر به خاطر تلویزیون هایش شناخته می شود اعلام کرده که روی تعدادی دستگاه تاشو از جمله دو تبلت، دو گوشی و یک گوشی دستبند شکل برای دور مچ کار می کند. تصویری که در بالا می بینید تبلت ۱۰ اینچی جدید این شرکت است که به سه قسمت تا می شود و دو لولا دارد. این دستگاه چهار دوربین دارد که سه عدد از آنها در بخش پشتی و دوربین چهارم در قسمت جلویی تعبیه شده اند و روز گذشته نمونه اولیه آن در اختیار وبسایت CNET قرار داده شد. TCL برای شرکت های بلک بری و آلکاتل گوشی می سازد و تولید موبایل های تحت برند خود را تازه مدتی است که آغاز کرده است.

دوآل فلکس/ میکس فلکس شیائومی

گوشی تاشو شیائومی

در ماه ژانویه سال جاری میلادی یعنی حدودا دی ماه سال گذشته شرکت چینی شیائومی اولین گوشی تاشو خود را در شبکه اجتماعی ویبو رونمایی کرد. این گوشی برخلاف محصولات مشابهی که پیشتر دیده بودیم  و صرفا از بخش میانی تا می شدند به سه قسمت تقسیم می شد و هر دو طرفش به سمت بیرون تا می شدند.

نوبیا آلفا

نوبیا که از شرکت های وابسته به کمپانی چینی ZTE محسوب می شود چندی پیش با رونمایی از محصول تازه خود با نام نوبیا آلفا ایده و مفهوم گوشی های تاشو را یک گام دیگر به جلو برد. این گوشی که ۴۴۹ دلار قیمت دارد روی مچ دست پیچیده می شود و از این جهت کاملا از رقبای خود متمایز است و میتوان آن را بیشتر شبیه به یک ساعت هوشمند دانست تا هر چیز دیگری. نوبیا آلفا به یک نمایشگر ۴.۰۱ اینچی مجهز شده، از ژست های حرکتی پشتیبانی می کند و بدنه آن در برابر آب مقاوم است.

گوشی تاشو اپل

آیفون تاشو

در ماه فوریه (حدودا اسفندماه گذشته) اپل بار دیگر فایل مربوط به پتنت خود برای یک گوشی جدید با بدنه و نمایشگر تاشو را به روز رسانی کرد. اسناد مربوط به این پتنت نخستین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی یعنی حدودا هشت سال پیش منتشر شد و از آن زمان تاکنون با انتشار اسناد تازه در این رابطه به ترتیب در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، شایعات متعددی در مورد آیفون تاشو نیز مطرح شد.

گوشی تاشو گوگل

گوشی تاشو گوگل

در دسامبر سال ۲۰۱۸ یعنی حدودا آذرماه سال گذشته گوگل درخواست ثبت پتنت مربوط به یک گوشی تاشو را تسلیم دفتر علائم تجاری و پتنت های آمریکا کرد و کمی بعد تایید کرد که مشغول ساخت نمونه اولیه از این فناوری بوده است اما فعلا مورد مصرف روشنی برای نمایشگرهای تاشو نمی بیند. علاوه بر این،‌ گوگل قصد دارد که پشتیبانی از پلتفرم اندروید را به گوشی های تاشو بیاورد تا همزمان از نظر نرم افزاری نیز این تکنولوژی را توسعه دهد.

گوشی تاشو ال جی

گوشی تاشو ال جی

الجی هنوز گوشی تاشویی نساخته تا جزئیاتش را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد اما می دانیم که به این شکل طراحی علاقمند است. تا به امروز این شرکت دو موبایل با نمایشگر ثانویه معرفی کرده که ال جی وی ۵۰ و ال جی G8X ThinQ نام دارند و انتظار می رود که با روند کنونی بازار به زودی شاهد معرفی محصولات دیگری در این رده باشیم.

گوشی تاشو لنوو

گوشی تاشو لنوو

در سال ۲۰۱۶ میلادی لنوو موبایل مفهومی CPlus را معرفی کرد که به دور مچ دست پیچیده می شد و ظاهری شبیه به نوبیا آلفا داشت. البته این طرح همانطور که اشاره کردیم مفهومی بود اما در تمامی این سال ها لنوو از تلاش خود برای ساخت و تولید یک گوشی تاشو تجاری خبر می داد. در جولای سال ۲۰۱۸ لنوو درخواست ثبت پتنت مربوط به یک دستگاه اطلاعاتی پرتابل را تسلیم نهاد مربوطه در آمریکا کرد که پیکره بندی تاشویی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳ دی ۱۳۹۸

    گوگل مدت‌هاست که اس دی کا اندروید ده رو برای گوشی‌های تاشو بروزرسانی کرده و زمینه‌ی نرم‌افزاری رو برای گوشی‌های تاشوی اندرویدی فراهم کرده به طوری که حتی مایکروسافت هم موبایل سرفیس تاشو و مجهز به اندروید رو معرفی کرده

  • noisymind
    noisymind | ۴ آبان ۱۳۹۸

    GLX هم میخواد بزنه

  • Jafar Morovati
    Jafar Morovati | ۴ آبان ۱۳۹۸

    سونی رو هم شنیدم که میخواد بزنه

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۳ آبان ۱۳۹۸

    ماکروسافت چی پس

مطالب پیشنهادی