ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فولکس واگن گلف 2020 رسما معرفی شد؛ گلف دوست داشتنی به ایستگاه هشتم رسید

بالاخره پس از مدت ها انتظار و لو رفتن تصاویر مختلف از یکی از مورد انتظارترین خودروهای سال، فولکس واگن رسما از نسل هشتم گلف دوست داشتنی پرده برداری کرد. گلف اولین بار در سال ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳ آبان ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

بالاخره پس از مدت ها انتظار و لو رفتن تصاویر مختلف از یکی از مورد انتظارترین خودروهای سال، فولکس واگن رسما از نسل هشتم گلف دوست داشتنی پرده برداری کرد.

گلف اولین بار در سال 1974 میلادی معرفی شد و تا به امروز بیش از 35 میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است و بدون هیچ شکی تاریخی ترین هاچبک صنعت خودروسازی به حساب می آید. فولکس واگن گلف نسل هشتم را تنها در مدل 5 درب با قابلیت انتخاب قوای محرکه نیمه هیبریدی پیشرفته خود به فروش خواهد رساند.

گلف جدید

نسل جدید گلف در حالی در مقر فولکس واگن در وولفسبورگ آلمان رونمایی شد که قرار بود در نمایشگاه فرانکفورت در ماه پیش  معرفی شود اما به دلیل تاخیر در زمان معرفی اولین خودروی برقی تولید انبوه شرکت فولکس واگن یعنی ID 3 که می توان آن را به نوعی مدل تمام برقی نسل جدید گلف دانست، معرفی نسل هشتم گلف با تاخیر صورت گرفت.

این شاید بزنگاه مهمی در تاریخ صنعت خودرو باشد که به فاصله یک ماه دو خودروی بسیار مهم از سوی یکی از بزرگ ترین خودروسازان جهان معرفی می شود. مسئله ای که مورد توجه  کلاوس بیشهوف رئیس بخش طراحی شرکت فولکس واگن نیز قرار گرفته و در مورد این هاچبک دوست داشتنی می گوید: " گلف نسل هشتم توانایی های امروز ما در تولید یک محصول تولید انبوه را نشان می دهد".

گلف

در بخش قوای محرکه مدل پایه از یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر با نام TSI با دو خروجی متفاوت یعنی 89 و 109 اسب بخاری نیرو می گیرد. موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر TFSI نیز با دو خروجی متفاوت 129 و 148 اسب بخاری عرضه می شود.

مدل های نیمه هیبریدی با نام eTSI خوانده می شوند که مجهز به سیستم 48V در نقش ژنراتور استارت است که به طور مستقیم به جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه کوپل شده است.

این مدل نیز با سه قدرت خروجی 109، 129 و 148 اسب بخاری عرضه می شود و در 10 درصد در زمینه مصرف سوخت و تولید گازهای گلخانه ای بهینه تر است.

گلف

قدرتمندترین مدل نیز GTE پلاگ هیبریدی است که توانایی تولید 241 اسب بخار را دارد. این مدل از موتور 1.4 لیتری و یک موتور برقی با باتری به ظرفیت 13kWh نیرو می گیرد. این بسته باتری 50 درصد بزرگ تر از مدل مشابه در نسل قبلی است. فولکس واگن همانند نسل گذشته مدل گازسوز (TGI) را نیز عرضه خواهد کرد.

فولکس واگن از آخرین پلت فرم این گروه یعنی MQB در نسل هشتم گلف استفاده کرده است. طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با: 4284، 1789، 1456 میلی متر و فاصله بین دو محور برابر با 2636 میلی متر است. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است.

گلف جدید

در نمای جلو نسل جدید شاهد کار شدن چراغ های کاملا جدید و بسیار باریکی هستیم که همانند ID 3 توسط یک خط به آرم مرکزی جلو متصل می شود.

در نمای جانبی تمرکز بیشتری بر روی ستون C گذاشته شده است. سپر عقب نیز به کلی تغییر کرده است و نام گلف در بخش زیرین آرم فولکس واگن قرار دارد.

با وجود این که طراحی بیرونی را می توان تکاملی به نسبت نسل قبل ارزیابی کرد در داخل اتاق فولکس واگن آتش بازی خود را نشان داده است و اتاقی مدرن و به روز با حفظ سنت های بیش از 30 ساله خود را عرضه می کند.

گلف فولکس واگن

دو صفحه نمایش 10 اینچی به صورت استاندارد در کنار هم قرار گرفته اند تا تمامی اطلاعات مورد نیاز را به شما بدهند. سیستم هدآپ دیسپلی نیز به صورت یک آپشن اضافه قابل انتخاب است.

تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و اطلاعات و سرگرمی به طور کامل توسط یک صفحه نمایش حساس به لمس صورت می پذیرد. همچنین یک صفحه مشابه دیگر نیز برای تنظیم سانروف در نظر گرفته شده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز به آخرین نسخه نرم افزار فولکس واگن موسوم به MIB3 مجهز است که قابلیت کنترل به صورت لمسی و صدا را دارد. همچنین امکان اتصال به سیستم آمازون الکسا در نظر گرفته شده است.

گلف

موقعیت دیگر کلیدهای فیزیکی تغییر کرده است و سعی شده تا جای ممکن این کلیدها با یکدیگر ترکیب شوند و در ارتفاع بالاتری قرار بگیرند. طراحی کلی داشبورد به گونه ای بوده تا بخش بالایی به طور کامل از بخش پایینی تمییز داده شود و خط افقی که در مرکز آن خروجی های سیستم تهویه مطبوع است این دو بخش را از یکدگیر جدا می کند. همچنین نورپردازی قرار گرفته در این بخش حس بزرگ تر بودن اتاق را به مخاطب می دهد.

گلف

گلف جدید اولین محصول فولگس واگن خواهد بود که به فن آوری Car2X که بر اساس استاندارد های اتحادیه اروپا توسعه داده شده مجهز است. Car2X با گرفتن اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خودرو و اتصال به سنسورهای مربوطه امکان تولید داده در موقعیت های ترافیکی و محیطی را دارد.

این فن آوری جدید از زیر ساخت های 4G و 5G استفاده می کند. این اطلاعات به صورت مخفیانه جا به جا خواهد شد و امکان ذخیره سازی و نگه داری آن نیز وجود نخواهد داشت. فن آوری Car2X به صورت استاندارد در تمامی خودروهای عرضه شده در اتحادیه اروپا قابل نصب و به اشتراک گذاری است.

گلف

ترمز خودکار در صورت وقوع موانع در مسیر خودرو و همچنین چراغ های LED استاندارد و یا چراغ های جدید و اختصاصی فولکس واگن موسوم به IQ مجهز به ماتریکس های LED که توانایی تغییر میزان روشنایی بر حسب ترافیک، آب و هوای بد و بر سر پیچ ها را دارد از دیگر ویژگی های شاخص گلف نسل هشتم به شمار می رود.

ابعاد چرخ مدل پایه نیز از نوع 16 اینچی وچرخ 17 اینچی به صورت آپشن انتخابی وجود دارد. فولکس واگن در حال حاضر صحبتی از قیمت نهایی نسل جدید گلف نکرده است با این وجود می توان انتظار داشت که شاهد افزایش قیمت نه چندان زیاد به نسب نسل قبلی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۴ آبان ۱۳۹۸

    مسئولین ایران خودرو و سایپا رو ببری وسط یه بیابون. این ماشینو نشونشون بدی. بعد همونجا تا خود صبح با آچار شلاقی بیفتی به جونشون تا میخورن بزنیشون.

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۴ آبان ۱۳۹۸

    این بیشتر فیس لیفته ک

  • Milady
    Milady | ۳ آبان ۱۳۹۸

    نسل هشتم پراید کی رونمایی می‌شود؟

مطالب پیشنهادی