ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیتا سنتر
تکنولوژی

پایگاه زیردریایی آلمان در جنگ جهانی دوم تبدیل به دیتا سنتر می شود

یک پایگاه زیردریایی متروکه متعلق به آلمان در جنگ جهانی دوم که در مارسی فرانسه استقرار دارد قرار است که به زودی برای اهداف تازه ای به کار گرفته شود: ایمن نگه داشتن و خنک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

یک پایگاه زیردریایی متروکه متعلق به آلمان در جنگ جهانی دوم که در مارسی فرانسه استقرار دارد قرار است که به زودی برای اهداف تازه ای به کار گرفته شود: ایمن نگه داشتن و خنک سازی انبوه سرورهای کامپیوتری.

شرکت آلمانی Interxion که در زمینه ارائه خدمات مبتنی بر کلاود فعالیت می کند قصد دارد پناهگاه زیردریایی مارتا را که در سال ۱۹۴۳ با هدف جای دادن به بیش از ۲۰ قایق ساخته شد اما هیچگاه به مرحله بهره برداری نرسید را با صرف بودجه ای بالغ بر ۱۴۰ میلیون یورو تغییر کاربری داده و به یک دیتاسنتر برای مشتریان سازمانی اش بدل کند. اولین فاز بهینه سازی این زیردریایی نیز طبق برنامه ریزی ها تا ماه مارس سال آینده به اتمام می رسد.

Fabrice Coquio مدیر شرکت Interxion در این باره گفت:

این وظیفه ما نیست که ساختمان های تاریخی را احیا کنیم و ما معمولا بنای مورد نیازمان را از صفر می سازیم. اما این زیردریایی فرصت چنین کاری را برایمان ایجاد کرد و مارسی نیز از جمله هاب های مطرح مخابراتی، کلاود و دیجیتال برای اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آسیا محسوب می شود.

در زمان اشغال فرانسه توسط آلمان، ساخت این پناهگاه زیرزمینی آغاز شد تا به اصلی ترین پایگاه قایق های آلمان در مدیترانه بدل شود اما متفقین در می سال ۱۹۴۴ این شهر را بمباران کردند و در اوت سال بعد دوباره پس گرفتند.

بعد از جنگ، از این پایگاه به عنوان یک انبار برای ارتش و خدمات گمرک استفاده شد اما در سال های اخیر این پایگاه کاملا متروکه شده است.

Coquio در صحبت های خود خاطرنشان کرد که شهر بندری مارسی دومین هاب دیتای فرانسه بعد از پاریس محسوب میشود و دهین شهر بزرگ دنیا با کابل های دیتای زمینی و زیردریایی است و Interxion باید تا حد ممکن به این کابل ها نزدیک باشد.

این پایگاه مساحتی بالغ بر ۲۵ هزار متر مربع دارد و ۲۴ مگاوات برق مصرف خواهد کرد که برابر با برق مصرفی شهری با ۲۰ هزار سکنه است و برای جلوگیری از خاموشی های احتمالی هم ژنراتورهای پشتیبان برای آن در نظر گرفته شده است.

دیتا سنتر دیتا سنتر دیتا سنتر دیتا سنتر دیتا سنتر دیتا سنتر دیتا سنتر

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی