ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استخراج بیتکوین
تکنولوژی

استخراج ۳ میلیون بیت کوین در ۲ ثانیه؛ ادعاها در مورد Sycamore درست است؟

با نزدیک شدن بیت کوین به ظرفیت نهایی خود تنها کمتر از ۳ میلیون واحد استخراج نشده از آن باقی مانده است. فرایند ارزکاوی این واحدها در کامپیوترهای معمولی ۱۲۱ سال زمان می برد اما برخی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

با نزدیک شدن بیت کوین به ظرفیت نهایی خود تنها کمتر از ۳ میلیون واحد استخراج نشده از آن باقی مانده است. فرایند ارزکاوی این واحدها در کامپیوترهای معمولی ۱۲۱ سال زمان می برد اما برخی مدعی‌اند برای کامپیوتر کوانتومی گوگل کمتر از ۲ ثانیه طول می کشد.

کامپیوتر کوانتومی گوگل با نام Sycamore آنقدر قدرتمند است که محاسبات ناممکن برای سیستم های معمولی را مثل آب خوردن پردازش می کند. در سایت مدیوم با یک محاسبه سر انگشتی نشان داده شده استخراج هر ۳ میلیون بیت کوین باقی مانده برای این سیستم یک چشم بر هم زدن طول می کشد، اما این ادعا تا چه حد درست است؟

برای یافتن پاسخ باید به چند نکته توجه کنیم. اولا سامانه کوانتومی گوگل بسیار شکننده است و فعلا در شرایط آزمایشگاهی تنها یک محاسبه خاص را انجام داده و بعید به نظر می رسد گوگل برای ارزکاوی تجاری از آن استفاده کند. در ثانی برآوردهای مدیوم هم چندان خالی از ایراد نیست. مبنای این محاسبه تولید بلوک بیت کوین در هر ده دقیقه است اما در واقعیت در هر بلوک ۱۲.۵ بیت کوین استخراج می شود که پیچیدگی محاسبه را افزایش می دهد.

استخراج بیتکوین

همچنین در این محاسبات بازتنظیم دشواری استخراج بیت کوین که در هر ۲۰۱۶ بلوک روی می دهد لحاظ نشده است. در واقع حتی اگر Sycamore قادر به استخراج ۲۰۱۶ بلوک اولیه در یک ثانیه باشد، برای بلاک های بعدی ارزکاوی به حدی دشوار می شود که این سامانه هم در هر ۱۰ دقیقه تنها قادر به استخراج یک بلوک باشد.

در چنین شرایطی شبکه فریز خواهد شد چون کامپیوترهای معمولی به زمانی فوق العاده برای استخراج ۲۰۱۶ بلوک بعدی و بازگرداندن دشواری به سطحی منطقی نیاز دارند.

هر چند هنوز کسی امکان دسترسی به چنین سطحی از دشواری را آزمایش نکرده اما شبکه بیت کوین پیچیده تر از آن است که با ورود یک کامپیوتر قدرتمند به شبکه تمام تنظیمات آن از هم بپاشد. حتی در این صورت هم مشکل توزیع تمامی بلوک ها به وقوع می پیوندد.

از سوی دیگر صدمات احتمالی سامانه کوانتومی تنها شامل حامل بیتکوین نمی شود. آنطور که Andreas Antonopolous، از پادکسترهای حوزه بیت کوین می گوید در صورتی که سامانه های کوانتومی بدون مشکل قادر به پردازش هزاران کیوبیت باشند، تمام ارتباطات طبقه بندی شده و محرمانه، سامانه های مالی و سیستم های مبتنی بر رمزنگاری نیز به خطر خواهند افتاد، بنابرین باید همه آنها را به گونه ای برورزسانی کنیم که در برابر ماشین های کوانتومی هم مقاوم باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۵ آبان ۱۳۹۸


    نکته ای ک اشاره نشد اینه ک در شبکه بلاک چین اگه۵۱ درصد قدرت پردازشی رو در اختیار داشته باشی به راحتی میتونی کلاه برداری کنی و دستورات خودتو وارد بلاک ها کنی

  • Majid Mashhadi
    Majid Mashhadi | ۴ آبان ۱۳۹۸

    دوستان پر مدعا و بی سوادی که ی تحیل رو به منزله ساندیس خوری و اینا در نظر گرفته و بدون کمتر دانش در هیچ موردی کلا ساز مخالف می زنند وقتی چیزی سرشون نمیشه یا اگه کسی نظزش خدایی ناکرده به ضرر منافع امریکا میشه؟ تیتر بخونید میفهمید وقتی گفتم این موضوع ی جنبه اش از بین بردن پول های مجازی وبیت کوین هستش و فعلا در عمل کسی چیزی ندیده و ادعا هست

مطالب پیشنهادی