ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو برقی
تکنولوژی

سناتور آمریکایی وعده داد؛ تعویض تمام خودروهای بنزینی با خودرو برقی

سناتور «چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات سنا پیشنهادی برای جایگزینی تمامی خودروهای بنزینی با خودروهای برقی در ایالات متحده را مطرح کرده تا به این ترتیب بر اثرات ویرانگر تغییرات اقلیمی غلبه شود. هدف از ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۸

سناتور «چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات سنا پیشنهادی برای جایگزینی تمامی خودروهای بنزینی با خودروهای برقی در ایالات متحده را مطرح کرده تا به این ترتیب بر اثرات ویرانگر تغییرات اقلیمی غلبه شود.

هدف از این طرح ایجاد تحول در تولید آمریکا اعلام شده و بر اساس آن باید تا سال 2040 تمامی خودروهایی که در جاده های ایالات متحده تردد می کنند پاک باشند. در طرح پیشنهادی هزینه ای 454 میلیارد دلاری برای 10 سال پیش بینی شده تا به مرور به تطبیق با خودروهای برقی کمک شود. در این طرح 45 میلیارد دلار برای کمک به دولت و 17 میلیارد دلار برای کمک به تولید کنندگان در نظر گرفته شده است.

بر اساس این طرح قرار است مشتریان تخفیف ویژه ای دریافت کنند. میزان تخفیف مشخص نشده اما شومر اشاره کرده که اقشار کم درآمد تخفیف بیشتری دریافت خواهند کرد. علاوه بر این بر اساس طرح، نیاز به افزایش زیر ساخت های مورد نیاز برای شارژ در ایالات متحده و نیز افزایش تولید خودروهای برقی خواهد بود. در بخش زیر ساخت ها بیشتر بر مناطق روستایی و با درآمد پایین تأکید شده است. خودرو برقی

به گفته شومر تعدادی از گروه های طرفدار محیط زیست از جمله «شورای حفاظت از منابع طبیعی» و اتحادیه های کارگری از این طرح استقبال کرده اند. فورد و جنرال موتورز هم این پیشنهاد را ایده ای مناسب دانسته اند.

اما تحقق طرح شومر پیش نیازهایی هم دارد. مهمترین موضوع این است که دموکرات ها در انتخابات سال آینده ایالات متحده پیروز شوند. در غیر این صورت، موفقیت طرح احتمالاً به توافق با جمهوری خواهان بستگی خواهد داشت؛ توافقی که دست یافتن به آن بعید به نظر می رسد.

بر اساس قانونی از زمان دولت اوباما تخفیفی 7500 دلاری برای خرید خودرو الکتریکی در نظر گرفته شد اما در این قانون گفته شده بود که پس از 18 ماه از دستیابی خودروسازان به آمار فروش 200 هزار خودرو برقی این تخفیف لغو می شود. در ماه مه گذشته خودروسازان به این آمار دست پیدا کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی