ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اخبار تسلا: از فروش انقلابی مدل 3 تا مرگ آفرینی دستگیره درهای مدل S

تسلا این روزها در حال پیشتازی در صف مقدم انقلابی بزرگ در صنعت خودروسازی است و به همین جهت نیز خبرهای مربوط به این خودروساز پیشرو آمریکایی با دقت توسط علاقه مندان به دنیای فناوری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

تسلا این روزها در حال پیشتازی در صف مقدم انقلابی بزرگ در صنعت خودروسازی است و به همین جهت نیز خبرهای مربوط به این خودروساز پیشرو آمریکایی با دقت توسط علاقه مندان به دنیای فناوری دنبال می شود. به خصوص آنکه در مورد میزان سود ده بودن و آینده این خودروساز نیز ابهاماتی وجود دارد که پیش بینی سرنوشت تسلا را سخت تر از همیشه کرده است. با این حال بازار خودروی اروپا در ماه گذشته میلادی رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است. طبق آمار موسسه JATO در ماه سپتامبر 1.28 میلیون خودروی صفر کیلومتر توسط اروپایی ها خریداری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 14.4 درصدی حکایت دارد.

113c4411-tesla-model3-europe-sales-sept-5

اما نکته جالب توجه اینکه فروش تسلا مدل 3 با شتاب بسیار بالایی در حال افزایش است. این خودروی برقی اکنون فاصله ناچیزی با دهمین اتومبیل پرفروش قاره سبز دارد، طوری که اگر تنها 217 دستگاه دیگر از آن به فروش می رسید، مدل 3 می توانست به لیست دهگانه محبوب ترین اتومبیل های اروپا در ماه سپتامبر وارد شود. این اولین بار در تاریخ است که یک خودروی برقی فاصله خود را تا این حد با دهمین مدل پرفروش اروپا کم می کند.

در کنار تسلا مدل 3، تقاضا برای دیگر اتومبیل های الکتریکی نیز در ماه سپتامبر صعودی بوده است. بر اساس آمار در ماه گذشته میلادی 40,700 دستگاه انواع خودروی برقی در اروپا به فروش رسیده که 119 درصد رشد را نشان می دهد. از این رقم 19,500 دستگاه به تسلا مدل 3 اختصاص دارد. با این حساب می توان نتیجه گرفت تقریبا نیمی از بازار خودروهای برقی اروپا در اختیار تسلا است.

بد نیست اشاره کنیم گلف با 32,398، اوپل/واکسهال کورسا با 28,453 و رنو کلیو با فروش 24,895 دستگاه به ترتیب در رتبه های اول تا سوم محبوب ترین خودروهای اروپا در ماه سپتامبر قرار دارند. از میان خودروسازان هم فولکس واگن با 117,359 خودرو، مرسدس بنز با 88,011 خودرو و فورد با تحویل 86,198 خودرو در رده های اول تا سوم پرفروش ترین برندها ایستاده اند.

57d8f2ff-tesla-model3-europe-sales-sept-1

691bcb35-tesla-model3-europe-sales-sept-2
سهم کلاس های مختلف خودرویی از بازار اروپا در ماه سپتامبر؛ محبوبیت کراس اوورها کماکان روندی صعودی دارد

خبر دیگر در رابطه با تسلا اینکه احتمالا می دانید دستگیره های درب مدل S به صورت مخفی و همسطح با بدنه طراحی شده اند. این دستگیره ها ساختاری کشویی داشته و به صورت خودکار (با تشخیص کلید خودرو در مجاورت) یا با لمس از جای خود خارج می شوند.

tesla door handles

اگر چه این ویژگی می تواند برای مشتریان جذاب و دلربا باشد، اما تصادف تلخی که فوریه گذشته برای یکی از دارندگان مدل S رخ داده و وی را به کام مرگ کشاند، خلاف این مساله را ثابت می کند.

در این حادثه عمر عوان (Omar Awan) با از دست دادن کنترل خودروی خود با یک درخت نخل برخورد کرده و خودرویش دچار حریق می شود. بلافاصله پس از این تصادف نیروهای امدادی در محل حاضر شدند، اما به دلیل عمل نکردن دستگیره های کشویی نتوانستند به داخل کابین دسترسی پیدا کنند. این موضوع سبب شده مالک تسلا مدل S در میان دود و آتش جان خود را از دست دهد.

در پرونده حقوقی که علیه تسلا به جریان افتاده به خطر آتشسوزی غیر منطقی و مشکل "در دسترس نبودن" دستگیره درهای مدل S اشاره گشته و این عامل جزو دلایل اصلی مرگ آقای اوان اعلام شده است.

به غیر از این حادثه مرگبار گزارش های زیادی در رابطه با خرابی و شکستن دستگیره های در مدل S از مالکین دریافت شده است. پیشتر عدم کارایی این دستگیره ها در روزهای بسیار سرد زمستانی خبرساز شده بود.

ناگفته نماند علی رغم این پرونده، انتشار گزارش وضعیت مالی مربوط به سه ماهه سوم سال 2019 و سوددهی تسلا در این مدت باعث شده ارزش سهام تسلا با 20 درصد افزایش به 300 دلار برسد. با چنین رشد قابل ملاحظه ای اکنون تسلا ارزش بازاری در حدود 53 میلیارد دلار دارد. پیش از این جنرال موتورز با 51 میلیارد دلار ارزش بازار، ارزشمندترین برند خودروساز آمریکایی به شمار می رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی