ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جگوار ویژن گرن توریسمو کوپه معرفی شد؛ ابرخودروی تمام الکتریکی، فقط برای PS4

شرکت انگلیسی جگوار از نخستین کانسپت مجازی خود پرده برداری کرد. این کانسپت ویژن گرن توریسمو کوپه (Vision Gran Turismo Coupe) نام داشته و صرفا یک طرح کامپیوتری محسوب می شود؛ به عبارت بهتر نمونه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

شرکت انگلیسی جگوار از نخستین کانسپت مجازی خود پرده برداری کرد. این کانسپت ویژن گرن توریسمو کوپه (Vision Gran Turismo Coupe) نام داشته و صرفا یک طرح کامپیوتری محسوب می شود؛ به عبارت بهتر نمونه ای واقعی از این خودرو ساخته نشده و تنها در دنیای مجازی می توان آن را مشاهده کرد.

b1e6907e-jaguar_vision_gran_turismo_coup_011

همانگونه که از نام جدیدترین کانسپت جگوار قابل حدس است، این خودرو برای سری بازی های گرن توریسمو توسعه یافته و علاقه مندان می توانند رانندگی با آن را به صورت مجازی تجربه کنند. در طراحی ویژن گرن توریسمو کوپه، از تاریخچه پربار جگوار در مسابقات اتومبیلرانی اقتباس شده و برخی از المان های ظاهری آن مدل های کلاسیک C-Type و D-Type را در ذهن تداعی می کنند.

28d38f0c-jaguar_vision_gran_turismo_coup_in-game_track_25.10.19_001

در نگاه نخست به نمای بیرونی جگوار ویژن گرن توریسمو کوپه، ارتفاع بسیار پایین سقف و حجم های سیال بدنه به ویژه گلگیرهای متورم، بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کنند. چراغ های باریک بومرنگی شکل در جلو و نمونه های افقی در عقب، باله کاملا بزرگ متحرک که در سرعت های بالا از پشت خودرو خارج می شود، رینگ های قطور و شکاف حجیم موجود در قسمت جانبی از دیگر ویژگی های شاخص جگوار ویژن گرن توریسمو کوپه در نمای ظاهری به شمار می روند.

78810591-jaguar_vision_gran_turismo_coup_in-game_track_25.10.19_003

در داخل کابین همه چیز با تمرکز بر راننده طراحی شده و کنسول میانی معلق صندلی وی را از سرنشین کناری جدا می کند. فرمان این مفهومی فاصله زیادی با داشبورد داشته و در پشت آن از یک نمایشگر دیجیتال عریض برای ارایه اطلاعات لازم استفاده شده است.

88f025a1-jaguar_vision_gran_turismo_coup_08

جگوار کانسپت مجازی خود را به سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز کرده است. این سیستم KITT-E نامگذاری شده و از طریق آن می توان سایر سیستم ها و امکانات خودرو را کنترل نمود.

17b853cc-jaguar_vision_gran_turismo_coup_10

خودروساز انگلیسی برای ابر اتومبیل مجازی خود پیشرانه ای تمام الکتریکی متصور شده است. این پیشرانه از سه موتور الکتریکی تشکیل یافته که یکی از آنها روی محور جلو و دو موتور دیگر روی محور عقب قرار دارند.

پیشرانه ویژن گرن توریسمو کوپه در مجموع 1006 اسب بخار قدرت و 1200 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جگوار می گوید با چنین پیشرانه قدرتمندی، مفهومی مذکور در زمانی زیر دو ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت رسانده و قادر است به نهایت سرعت 322 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. باز هم باید تاکید کنیم این ارقام همگی تخیلی بوده و فقط در دنیای بازی گرن توریسمو قابل تحقق هستند.

e69e07ad-jaguar_vision_gran_turismo_coup_03

علاوه بر پیشرانه، جگوار به جزئیاتی درباره شاسی ویژن گرن توریسمو کوپه نیز اشاره کرده است. گفته شده شاسی مونوکوک این ابر خودروی مجازی، جنسی از کامپوزیت های فیبرکربنی داشته و رینگ های آن از نوع آلیاژ آلومینیوم پیشرفته هستند. این مساله سبب شده جگوار در مفهومی ویژن گرن توریسمو کوپه به نسبت توزیع وزن ایده آل 50:50 رسیده و وزن خودرو را در رقم 1400 کیلوگرم حفظ کند.

0a2dc1f8-jaguar_vision_gran_turismo_coup_066

آنطور که جولیان تامسون (Julian Thomson) مدیر دپارتمان طراحی جگوار اشاره کرده، پروژه کانسپت ویژن گرن توریسمو کوپه توسط طراحان جوان این شرکت اجرا شده است. در این پروژه هدف اصلی طراحی خودرویی مدرن و در عین حال ریشه دار در تاریخچه کمپانی بوده است.

شایان ذکر است ویژن گرن توریسمو کوپه از اواخر ماه نوامبر (حدود چهار هفته دیگر) برای گیمرهای بازی گرن توریسمو اسپرت قابل دانلود خواهد بود. اگر چه جگوار برنامه ای برای تولید این مفهومی ندارد، اما عناصر طراحی آن احتمالا در مدل های اسپرت این شرکت نمود پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۴ آبان ۱۳۹۸

    جگوار شركت با اصالت و با ارزشي هست،

    منتها فعلا فقط تو تخيل بهترين هست، خيلي وقت هست هيچ محصولي خارق العاده اي نداشته...

مطالب پیشنهادی