ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا نسل سوم پنل خورشیدی سولار روف را معرفی کرد

تسلا امروز نسل سوم پنل خورشیدی سقفی Solar Roof را برای مصارف خانگی رونمایی کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در این باره گفت نصب پنل خورشیدی جدید از هفته های آتی آغاز خواهد شد و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

تسلا امروز نسل سوم پنل خورشیدی سقفی Solar Roof را برای مصارف خانگی رونمایی کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در این باره گفت نصب پنل خورشیدی جدید از هفته های آتی آغاز خواهد شد و امیدوار است بتوانند هفته ای 1000 سقف جدید نصب کنند.

پنل خورشیدی تسلا شبیه پوشش های عادی سقف شیبدار طراحی شده اما به عنوان پنل خورشیدی هم ایفای نقش می کند تا انرژی خورشیدی را به برق تبدیل نماید. پروژه سولار روف تاکنون در مرحله آزمایش و بهینه سازی قرار داشت ولی حالا در نسل سوم وارد فاز جدیدی شده است. ماسک می گوید: «نسل اول و دوم آزمایشی بودند، اما نسل سوم برای مصرف نهایی کاملاً آماده است.»

وب سایت پنل خورشیدی تسلا نشان می دهد پوشش کامل سقف خانه 185 متر مربعی با پنل های 10 کیلوواتی حدود 42500 دلار هزینه خواهد داشت، یعنی تقریباً 21.25 وات به ازای هر فوت مربع (معادل 0.1 متر مربع). نصب این پنل ها به دانش فنی ویژه نیاز دارد و باید از متخصصین تسلا برای این کار استفاده کرد.

به گفته ایلان ماسک، نسل جدید سولار روف تسلا ارزان تر از قبل است و سریع تر نصب می شود. پنل خورشیدی جدید که Solar Roof Glass نام دارد، اولین نسل از این محصول است که قابلیت تولید در مقیاس وسیع و سودآوری برای سازنده را خواهد داشت. ماسک برای مقایسه از سیستم عامل ویندوز نام می برد و می گوید «ویندوز 1 و 2 هم کارآیی خاصی نداشتند».

کارآفرین مطرح آمریکایی می گوید نسل جدید پنل خورشیدی تسلا «جان دوباره ای به سقف خانه ها می بخشد» و جهانی را بنیان می گذارد که در آن «به اطراف نگاه می کنید و می بینید سقف همه خانه ها مشغول جمع آوری انرژی هستند». به عقیده او در آینده، خانه های فاقد پنل خورشیدی کمی عجیب خواهند بود.

سولار روف برای اولین بار در سال 1395 معرفی شد، یعنی زمانی که تسلا شرکت «سولار سیتی» را خرید. سولار سیتی توسط چند نفر از آشنایان ماسک راه اندازی شده بود و ماسک رئیس هیئت مدیره آن بود. قرارداد خرید این شرکت توسط تسلا بحث های زیادی را به راه انداخت و حتی پرونده ای به این منظور تشکیل شد که هنوز در جریان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی