ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه بیت کوین
تکنولوژی

چرا قیمت بیت کوین دوباره 5 رقمی شد؟

قیمت بیت کوین در ادامه روند نزولی روزهای اخیر، دیروز به حدود 7450 دلار رسید اما به ناگاه با چند اتفاق مهم در دنیای رمزارز، افزایش عجیب و غریبی را تجربه کرد. ساعاتی قبل قیمت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

قیمت بیت کوین در ادامه روند نزولی روزهای اخیر، دیروز به حدود 7450 دلار رسید اما به ناگاه با چند اتفاق مهم در دنیای رمزارز، افزایش عجیب و غریبی را تجربه کرد.

ساعاتی قبل قیمت بیت کوین پس از مدت ها دوباره 5 رقمی شد و با حداکثر قیمت 10300 دلار مبادله شد. این رقم، افزایش 38 درصدی طی یک روز را نشان می دهد که چهارمین افزایش شدید قیمت این رمزارز در تاریخ این صنعت محسوب می شود. البته پس از شروع کار بازارهای آسیایی، قیمت بیت کوین دوباره به کانال 9000 دلار برگشت و در زمان نگارش این مطلب حدود 9245 دلار قیمت دارد.

با افزایش قیمت بیت کوین تحلیلگران امیدوارند این رمزارز محبوب دوباره روند صعودی خود را در پیش بگیرد. اما سؤال اینجاست که دلیل این صعود کم سابقه چیست؟

سه دلیل افزایش عجیب قیمت بیت کوین

مهم ترین عاملی که قیمت بیت کوین را دوباره پنج رقمی کرد، صحبت های رئیس جمهور چین آقای «شی جین پینگ» بود. او دیروز به شکل رسمی حمایت دولت کشورش را از صنعت بلاکچین اعلام کرد: «ما باید بلاکچین را به عنوان یک پیشرفت غیرمنتظره در مسیر نوآوری مستقل فناوری های بنیادی بپذیریم.»

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت بیت کوین را می توان سررسید معاملات آتی CME دانست که سال گذشته برای نخستین بار در دنیای رمزارز منعقد شده بودند. دستگیری مدیرعامل «کریپتو کپیتال» هم عامل دیگری برای این وضعیت است. با دستگیر شدن این فرد، صرافی هایی مثل Bitfinex امیدوارند که به 850 میلیون دلار سرمایه بلوکه شده خود دسترسی پیدا کنند.

رکوردشکنی عملکرد Bakkt را نیز می توان چهارمین عامل افزایش قیمت بیت کوین دانست. این پلتفرم معاملات آتی که در سال 2018 تأسیس شد، دیروز توانست به حجم تبادل 1130 بیت کوین برسد که رکورد جدیدی برای آنها محسوب می شود.

با افزایش قیمت بیت کوین، طبیعتاً دیگر رمزارزها نیز روند صعودی را طی کرده اند. اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین طی 24 ساعت به ترتیب رشد 15، 25 و 18 درصدی را تجربه کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی