ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپین 20 میلیون درخت
کسب و کار

اتحاد یوتیوبرهای معروف جهان؛ کاشت 20 میلیون درخت برای مقابله با تغییرات اقلیمی

بیش از 650 میلیون کاربر یوتیوب قصد دارند با جمع آوری 20 میلیون دلار و کاشت 20 میلیون درخت به جنگ تغییرات اقلیمی بروند. این چالش قرار است یکی از بزرگترین کمپین های جمع آوری ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

بیش از 650 میلیون کاربر یوتیوب قصد دارند با جمع آوری 20 میلیون دلار و کاشت 20 میلیون درخت به جنگ تغییرات اقلیمی بروند. این چالش قرار است یکی از بزرگترین کمپین های جمع آوری سرمایه در یوتیوب باشد.

پروژه تأمین سرمایه توسط «جیمی دانلدسن»، کاربر نیکوکار یوتیوب (با نام کاربری MrBeast) به راه افتاده است. MrBeast پیش از این هم موفق به جمع آوری مبالغ هنگفتی شده است. مدتی قبل تعداد مشترکان دانلدسن به 20 میلیون نفر رسید و به این مناسبت برخی از دنبال کنندگان، کاشت 20 میلیون درخت را پیشنهاد کردند.

روز جمعه MrBeast ویدیویی منتشر کرد و از بزرگترین پروژه خود برای کاشت 20 میلیون درخت خبر داد. در این ویدیو، دانلدسن از کاشت 1700 اصله درخت با کمک تعدادی از داوطلبان می گوید. علاوه بر دانلدسن کاربران دیگری با مجموع دنبال کنندگان 650 میلیونی، از جمله Marques Brownlee (با 9.5 میلیون مشترک) و The Slow Mo Guys (با 13 میلیون مشترک) هم کانال خود را برای تبلیغ این کمپین در اختیار او گذاشته اند. هر یک از این افراد با انتشار ویدیویی با هشتگ TeamTrees#  از دنبال کنندگان خود درخواست کردند به امید سیاره ای بهتر به پیشبرد این کمپین کمک کنند.

کمپین 20 میلیون درخت

البته MrBeast قصد ندارد به تنهایی این تعداد درخت را بکارد و در عوض موسسه غیر انتفاعی Arbor Day با هر یک دلار اهدایی یک درخت خواهد کاشت. این موسسه قصد دارد تا سال 2022 تعداد 100 میلیون نهال بکارد و در حال حاضر در میانه راه پروژه خود قرار دارد. کاشت درخت ها برای کمپین TeamTrees از ژانویه 2020 آغاز خواهد شد. پروژه TeamTrees بلندپروازانه به نظر می رسد و امید می رود تا دسامبر سال 2022 طول بکشد.

بیشتر درختان کاشته شده، گونه های بومی جنگل هایی هستند که توسط دولت ایالات متحده اداره می شوند. به گفته «مارک رابر»، مهندس سابق ناسا که کانال یوتیوب خود را در اختیار این پروژه گذاشته، این کمپین مشکل تغییرات اقلیمی را حل نمی کند اما می تواند در افزایش آگاهی در این زمینه مفید باشد.

اطلاعات بیشتر درباره این کمپین در وبسایت TEAMTREES قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • A.H.
    A.H. | ۹ آبان ۱۳۹۸

    بازم ب اینا دمشون گرم

مطالب پیشنهادی