ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ردیابی حیوانات
تکنولوژی

پرواز عقاب‌ها به ایران بودجه محققان روس را به باد داد

دانشمندان روس که انتظار مهاجرت عقاب‌های تحت نظر به ایران را نداشتند، متحمل خسارت فراوانی شدند. پیشرفت ردیاب های کوچک از نظر کارایی، بازدهی انرژی و ارتباطات باعث شده ردیابی حیوانات در مسیرهای طولانی از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

دانشمندان روس که انتظار مهاجرت عقاب‌های تحت نظر به ایران را نداشتند، متحمل خسارت فراوانی شدند.

پیشرفت ردیاب های کوچک از نظر کارایی، بازدهی انرژی و ارتباطات باعث شده ردیابی حیوانات در مسیرهای طولانی از همیشه ساده تر شود اما گاهی اوقات مشکلات غیرمنتظره ای گریبانگیر محققان می شود.

تیمی از دانشمندان روس برای بررسی نحوه مهاجرت عقاب ها در آسیای میانه ردیاب‌هایی با قابلیت ارسال موقعیت از طریق پیامک را به این پرندگان متصل کرده بودند. خارج شدن تعدادی عقاب از مسیرهای پیش بینی شده باعث شده ردیاب های متصل به آنها هزاران پیامک را در سرویس رومینگ ارسال کرده و هزینه سرسام آوری را به تیم تحقیقاتی تحمیل کند تا جایی که دانشمندان برای پرداخت این هزینه دست به دامن بانک ها و کمپین های جمع سپاری شدند.

مسیر مهاجرت زمستانی عقاب‌ها در آسیای میانه

تنها یکی از عقاب ها که Min نام دارد، آنقدر از مسیر اصلی دور شده که فرستنده متصل به آن با ارسال پیامک هایی در شبکه رومینگ کل بودجه پروژه را مصرف کرده است. این پرنده قرار بود به سمت قزاقستان حرکت کند و در این کشور هر پیامک ۳۰ سنت تمام می شد اما Min مسیرش را به سمت ایران تغییر داد تا هر پیامک برای محققان روس ۷۷ سنت تمام شود.

محققان برای جبران این خسارت ناچار به گرفتن وام و راه اندازی یک کمپین جمع سپاری شده اند. خوشبختانه بخت با این تیم یار بوده چرا که در کمپین بیش از ۱۰۰ هزار روبل (معادل ۱۵۶۳ دلار) جمع آوری شد و علاوه بر این MegaFon، اپراتور شبکه ردیاب هم وعده داده که هزینه ناشی از پرواز Min را به تیم برگرداند. این اپراتور همچنین تخفیف قابل توجهی را برای این تیم در نظر گرفته که امکان ادامه تحقیقات با هزینه کمتر را فراهم می کند.

 

تماشا کنید: شکار پهپاد توسط عقاب های تعلیم دیده ارتش فرانسه

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ آبان ۱۳۹۸

    یعنی هر موجودی به ایران وارد میشه نابود میشه? ?

مطالب پیشنهادی