ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست های کایرین
تکنولوژی

کمپانی ARM به همکاری با هواوی ادامه می‌دهد

کمپانی ARM با تاکید بر اینکه معماری چیپست های جدید این شرکت منشا آمریکایی ندارد، از ادامه همکاری با هواوی خبر داد. واحد تولید چیپ هواوی به نام «های سیلیکون» چیپست های کایرین را تولید می ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

کمپانی ARM با تاکید بر اینکه معماری چیپست های جدید این شرکت منشا آمریکایی ندارد، از ادامه همکاری با هواوی خبر داد.

واحد تولید چیپ هواوی به نام «های سیلیکون» چیپست های کایرین را تولید می کند اما مثل بسیاری از شرکت های دیگر به معماری چیپ آرم وابسته است. ARM شرکتی بریتانیایی است اما خرداد امسال پس از تحریم های آمریکا علیه هواوی به خاطر آنچه «دغدغه های امنیت ملی» عنوان شد، قید همکاری با شرکت چینی را زد.

چیپست های کایرین

دلیل نگرانی ARM این مساله بود که به خاطر منشا آمریکایی فناوری به کار رفته در معماری چیپ‌ها مشمول جریمه های سنگین وزارت دادگستری این کشور شود حالا اما به نتیجه دیگری رسیده است. تیم حقوقی این شرکت تاکید کرده که در نسخه های هشت و نه معماری ARM از فناوری هایی با مبدأ ایالات متحده استفاده نشده، بنابراین مشمول تحریم های آمریکا نمی شوند. سخنگوی کمپانی در گفتگو با رویترز به این نکته اشاره کرده:

پس از بررسی‌های جامع به این نتیجه رسیدیم که کمپانی توانایی پشتیبانی از «های سیلیکون» با ارائه معماری نسل 8-A و نسخه‌های پس از آن را دارد چرا که در آنها از فناوری های بریتانیایی استفاده شده است.

این خبر بسیار خوبی برای هواوی به شمار می رود چرا که های سیلیکون در تولید پردازنده و پردازشگر گرافیکی چیپست های کایرین تا حد زیادی به معماری ARM وابسته است و در صورت قطع همکاری احتمالا خطوط تولید آنها متوقف می شد.

هرچند تداوم همکاری با طرف بریتانیایی گامی رو به جلو است اما به معنی پایان دردسرهای کمپانی چینی نیست چون گوشی های آنها هنوز هم از اپ‌ ها و سرویس های گوگل محروم است، قابلیت هایی که برای حضور در بازارهای خارج از چین بسیار حیاتی هستند. کارشناسان بر این باورند عدم دسترسی به این سرویس ها جایگاه هواوی در رتبه دوم بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند را به خطر خواهد انداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی